اینترنت جهانی از دسترس خارج می شود؟!
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING

به گزارش سرویس علمی فناوری جام نیوز (18 فوریه/ 29 بهمن)، گروه انانیمس که از هکرها و اکتیویست‌های سایبری در نقاط گوناگون جهان تشکیل شده، معمولا با تهدیدهایی که علیه دولت‌ها یا وب‌سایت‌ها و سرویس‌های آنلاین مطرح می‌کند شناخته می‌شود، اما آخرین تهدید آنها، بزرگ‌ترین تهدیدی است که تا به امروز مطرح شده است.
ناشناس‌ها با انتشار پستی در وب‌سایت Pastebin اعلام کرده‌اند که در روز 31 مارس، اینترنت جهانی را از دسترس کاربران سراسر جهان خارج خواهند کرد.
این اختلال گلوبال موقت در سرویس‌دهی اینترنت، که عملیات Global Blackout نام گرفته، از طریق هدف قرار دادن 13 سرور ریشه (Root DNS Servers) اینترنت انجام خواهد شد. آنها آدرس آی‌پی‌های این سرورها را در این پست منتشر کرده‌اند، تا هر کاربر و هکری در هر نقطه‌ای از جهان، بتواند به این عملیات بپیوندد؛ اقدامی کاملا متفاوت، که مهم‌ترین زیرساخت اینترنت را هدف حملات گسترده سایبری قرار خواهد داد.
این 13 سرور مستقر در آمریکا، اساس اینترنت در سراسر جهان‌اند و هر تهدیدی که آنها را در معرض خطر قرار دهد، بی‌تردید کل شبکه جهانی اینترنت را مختل خواهد کرد.
اگر چنین تهدیدی عملی شود، آن‌گاه وقتی شما در مرورگر خود مثلا گوگل‌دات‌کام را تایپ می‌کنید، فقط یک پیغام خطا دریافت خواهید کرد، چون بدون این سرورها امکان ترجمه دامنه‌های اینترنتی به آی‌پی‌ها وجود نخواهد داشت. این یعنی قطع سرویس HTTP اینترنت، که پرکاربردترین جنبه آن است. ناشناس‌ها تاکید کرد‌ه‌اند که این قطع سرویس، موقت خواهد بود و با هدف صرفا اعتراض انجام می‌شود.
پیام انانیمس درباره عملیات «گلوبال بلک‌اوت» با این جمله آغاز می‌شود: «بزرگ‌ترین دشمن آزادی، یک برده خوشحال است.» آنها می‌گویند این عملیات در اعتراض به بی‌مسئولیتی رهبران سیاسی آمریکا، طرح بحث‌برانگیز SOPA،حمایت از جنبش وال‌استریت و بانک‌دارانی که جهان را در کام خواسته‌های خود کشیده‌اند، انجام خواهد شد.
این عملیات به‌طور بالقوه بزرگ‌ترین اقدام اعتراضی در جهان مجازی خواهد بود. با توجه به ماهیت غیرمتمرکز انانیمس، تایید اعتبار این تهدید عجیب هنوز ممکن نیست.
آنها اعلام کرده‌اند که برای این عملیات عظیم، از ابزارهای جدید و متفاوتی هم استفاده خواهند کرد. سیستم جدید مدیریت و سازماندهی حملات گسترده تکذیب سرویس (DDoS) از سوی انانیمس Reflective DNS Amplification Tool نام گرفته که قابلیت‌های بی‌نظیری دارد. حملات سایبری در این عملیات از طریق IPهای استاتیک انجام خواهد شد و به‌همین‌خاطر حتی پس از پایین کشیدن اینترنت، این حملات همچنان مانند سیلی ویرانگر به‌سوی سرورها روان خواهد بود.
انانیمس در پایان آخرین پیامش، خطاب به رهبران سیاسی کشورها نوشته: «ما می‌دانیم که به ما گوش نمی‌دهید. ما می‌دانیم که شما تغییر نخواهید کرد. این کارها را نمی‌کنید چون نمی‌خواهید؛ چون فکر می‌کنید همه‌چیز باید ‌آن‌طوری باشد که هست و می‌خواهید ما را هم در این توهم غرق کنید. ما چهره واقعی‌تان را می‌شناسیم. توقفی در کار شما نخواهد بود؛ در کار ما هم. ما نمی‌بخشیم و فراموش هم نمی‌کنیم. منتظر ما باشید
حالا متخصصان وب و فن‌آوری اطلاعات در انتظار واکنش دولت آمریکا نشسته‌اند. آمریکا در این زمینه قوانین سخت‌گیرانه ‌و منسجمی دارد و گذشته از این، حق حاکمیت بر سرورهای ریشه اینترنت در اختیار این کشور است. پنتاگون سال گذشته اعلام کرده بود که چنین حملاتی از سوی کشورهای خارجی به منزله «اعلان جنگ» خواهد بود و این حق برای وزارت دفاع آمریکا محفوظ است که حتی با بهره‌گیری از نیروهای نظامی کلاسیک به تهدیدات ویرانگر سایبری واکنش نشان دهد.

بر اساس دویچه وله، اما مساله اینجاست که در مورد انانیمس، مهاجمان در نقاط گوناگونی در سراسر جهان پراکنده‌اند و رهگیری آنها چندان آسان نیست. ساختار غیرمتمرکز و گریز از سلسله ‌مراتب روشن در این گروه‌‌، این امکان را به آنها می‌دهد که حتی در صورت تعقیب و دستگیری برخی از اعضا، حملات هم‌چنان ادامه یابند.
اینترنت علاوه بر دموکراتیزاسیون اطلاعات و انتشار عقاید، تخریب و ویرانی را هم دموکراتیزه کرده و دفع تهدیدات غیرمتمرکز سایبری، از چالش‌هایی است که همه دولت‌ها در قرن بیست‌ویکم با آن روبرو خواهند بود. 

منبع:جام نيوز
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب