بیماری شایع کاربران دائمی کامپیوتر
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING

در آرتروز گردن، انتشار درد تا قسمتهای بالای شانه، وسط پشت بدن، کمر، بالای کمر و قسمت پس‌ سری کشیده می ‌شود ولی اگر آرتروز باعث فشار روی ریشه‌ های عصبی شود، می ‌تواند دردهای انتشاری در مسیر عصب حتی تا نوک انگشتان را ایجاد کند و در صورت فشار به نخاع می‌ تواند علائم دیگری همچون ضعف عضلات و عدم‌ توانایی در حرکت ظریف انگشتان را به وجود آورد.

ضربه ‌ها (شکستگیها)‌، بیماریهای التهابی مفاصل و عفونتهای مفصلی از عوامل زمینه‌ ای آرتروز هستند و اگر شخص دچار عوامل زمینه‌ ای آرتروز نشود در سنین کم انتظار بروز آرتروز نمی ‌رود بلکه با افزایش سن احتمال ابتلا به این بیماری بالا می ‌رود.

آرتروز عارضه‌ ای با روند طبیعی است و درمان آن نیز باید به ‌صورت فیزیولوژیک (طبیعی)‌ باشد و با تقویت عضلات اطراف ستون گردنی، می ‌توان از این عارضه جلوگیری کرد.

با ورزش و تقویت عضلات اطراف ستون فقرات می ‌توان جلوی حرکات نا به جای ستون مفصلی را گرفت و تا حدی مانع از درد شد.

اگر فشار روی نخاع صورت گیرد و شخص دیر به پزشک مراجعه کند، عواقب غیر قابل برگشتی همچون فلج اندام تحتانی، فلج مثانه و عدم‌ توانایی در دفع ادرار و دستگاه گوارش رخ می ‌دهد، همیشه دردهای "پس ‌سری" ناشی از آرتروز نیست و گاهی ناشی از اسپاسم است که حتی در سنین پایین نیز دیده می ‌شود.

ورزش، فیزیوتراپی و استفاده از گردنبند طبی از مراحل درمان این بیماری است و اگر بیماری با این روش ‌ها کنترل نشد، در مراحل پیشرفته احتیاج به عمل جراحی است و پزشک متخصص با خشک کردن مفاصل، دردی را که از حرکت 2 سطح ناهموار آرتروز به ‌وجود می‌ آید متوقف می‌ کند.

برای جلوگیری از بروز بیماری، گه گاه نسبت به تغییر جهت دادن محل صفحه کلید، مانیتور و تغییر سطح‌ صندلی خود اقدام کنند و هنگام استراحت خود، از بالش‌ هایی استفاده کنند که روی آن راحت هستند. چرا که قانون خاصی در خصوص بالش زیر سر به هنگام خواب وجود ندارد و تجربه می ‌تواند در این خصوص به افراد کمک کند.

منبع : www.mscenter.ir
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب