فیلترینگ پاک
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING
23 / 11برچسب:, :: 20 ::  نويسنده : BlackHats

البته در شرایطی که شعار دنیای توسعه یافته گسترش ICT است و مسوولان دولتی هم همواره با جملات پر طمطراق بر ضرورت گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان اهرم توسعه تاکید داشته‌اند، اعمال محدودیت‌های آشکار در این فضا کمی آزاردهنده و ناهمسو با شعار‌ها به نظر می‌رسد. به این ترتیب دولت ما به فکر افتاد و راهکار زیرکانه‌ای اندیشید. دست به کار شد و در گام نخست صفحه اضطراب آور و خصمانه فیلترینگ با جمله معروف “دسترسی به این سایت امکان‌پذیر نمی‌باشد” را به صفحه عاطفی و رنگارنگ “پیوندها” تبدیل کرد. در گام بعدی کندی سرعت اینترنت تبدیل به معضلی شد که به کل از پارگی فیبرهای نوری نشات می‌گیرد و جز کشتی‌ها هیچ کس دیگری مقصر آن نیست. اقدام هوشمندانه دیگر تغییر اسم اینترنت DIAL UP به پرسرعت بود که هم سبد مخابرات را پر و پیمان کرد هم با صفت دهان پر کنش، توهم سرعت را به کاربران القا کرد.
و اما در گام آخر، مسوولان دولتی که البته نمی دانیم در کدامین وزارتخانه مشغولند –چون آنها که ما در وزارت ارتباطات می شناسیم به کل بی اطلاعند –شرایطی فراهم کردند که فیلترینگ اصلا به چشم نیاید و به هیچ وجه توی ذوق نزند. ایشان با اتخاذ روشی خاص، دسترسی به سایت‌هایی که صلاح می‌بینند کاربران در اختیار نداشته باشند مثل یاهو و جیمیل را مسدود می‌کنند بدون اینکه پیامی مبنی بر فیلترینگ آنها نمایش داده شود.
در اینجا ضروری است توانمندی کشور در زمینه دانش مسدود سازی بی‌رد پا یا فیلترینگ پاک را تبریک گفته و امید ببندیم روزی برسد که ایران، صادر کننده پیشرفته‌ترین روش‌های نرم‌افزاری اعمال فیلترینگ در جهان شود.این مهم نیز با چشم‌اندازی که از ایجاد اینترنت پاک و صدور آن به جهان ترسیم می‌شود، به زودی محقق خواهد شد.

منبع : فناوران اطلاعات


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب