مروري بر جديدترين سيستم‌هاي عامل‌
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING

به گزارش انجمن دانشجويان خبرنگار ايسنا، نسخه جديد سيستم عامل تلفن همراه مايكروسافت، اجزاي بسياري را با ويندوز 8 كه سيستم عامل جديد رايانه‌ و تبلت‌هاست و به توليدكنندگان امكان استفاده مجدد از كدشان را هنگام انتقال برنامه‌هاي كاربردي مي‌دهد، سهيم خواهد بود.

ويندوز فون 8 موسوم به 'Apollo' است و با توجه به اينكه پس از سيستم عامل 'Tango' عرضه مي‌شود، نسخه به روز شده بعدي ويندوز فون 7 به شمار مي‌رود.

* سيستم عامل بادا

چندي پيش سامسونگ اعلام كرده بود كه نسخه جديد سيستم عامل خود به نام بادا 2.0 SDK را عرضه مي‌كند.

سيستم عامل جديد بادا 2.0 SDK نسبت به نسخه قبلي خود داراي امكانات بيش‌تري است؛ به عنوان مثال با آن مي‌توان از چندين برنامه به‌طور همزمان استفاده كرد (multi-tasking) و داراي قابليت تشخيص از روي صداست و از فلش و HTML5 پشتيباني مي‌كند.

* تلفن سامسونگ با سيستم عامل ويندوز

شركت سامسونگ الكترونيكس همچنين اعلام كرده مي‌خواهد تلفن هوشمند جديدي را عرضه كند كه با سيستم عامل ويندوز مايكروسافت عمل ‌كند.

اين گوشي سامسونگ كه توسط نرم‌افزار ويندوز فون مانگو عمل خواهد كرد، يك دستگاه 3.7 اينچي و داراي يك پردازنده‌ي 1.4 گيگاهرتزي است و قرار است سامسونگ، دو مدل از نسخه‌ي نسل بعدي تلفن هوشمند گالكسي آندرويدي كه در يك شبكه‌ي سريع‌تر اجرا خواهد شد را در بازار خانگي خود عرضه كند.

* سهم 43درصدي سيستم عامل اندرويد

بررسي‌هاي جديد نشان مي‌دهد كه سيستم عامل اندرويد گوگل در ماه اوت 43 درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده است.

بر اساس بررسي‌هاي جديد شركت نيلسن، سيستم عامل اندرويد 43 درصد سهم بازار را در ماه اوت به خود اختصاص داده و سيستم عامل iOS شركت اپل 28 درصد از سهم اين بازار را در اختيار دارد.

سهم سيستم عامل iOS در ماه ژوييه و اوت يكسان بود و برروي 28 درصد ثابت ماند. اين درحالي است كه سهم سيستم عامل تلفن‌هاي هوشمند بلك‌بري از 19 درصد به 18 درصد سقوط كرد.

* حمايت HTC از ويندوز فون

HTC، غول تايواني ساخت تلفن هوشمند، از سيستم عامل ويندوز فون حمايت و اعلام كرد آينده بازار تلفن هوشمند در اختيار اين سيستم عامل خواهد بود و محبوبيت ويندوز فون 7 از اندرويد هم بيش‌تر مي‌شود.

مدير HTC، در اين باره گفته معتقديم ويندوز فون 7 درنهايت محبوب‌تر از ساير پلت‌فرم‌ها شود و حتي از سيستم عامل اندرويد پيش بيفتد.

جديدترين تلفن‌هاي هوشمند HTC كه داراي سيستم عامل ويندوز فون هستند و به بازار عرضه شده‌اند عبارتند از the HTC TITAN و HTC Radar هستند.

* سيستم عامل جديد گوگل در رقابت با آيفون

شركت سامسونگ هم مي‌خواهد با اميد به وجود سيستم امنيتي تشخيص چهره، فروش نخستين تلفن همراه خود با سيستم عامل جديد گوگل را به منظور رقابت با آيفون اپل آغاز كند.

گالكسي نكسوس سامسونگ با نرم‌افزار آيس كريم سندويچ عمل مي‌كند و هم‌چنين داراي فناوريtalk-to-type، ابزارهاي ويرايش تصوير، جست‌وجوي آفلاين براي اي‌ميل‌ها و پشتيباني از پرداخت‌هاي تلفن همراه است.

* سيستم عامل جديد آندرويد با نام كد آيس‌كريم

شركت اچ تي سي هم اعلام كرد كه سيستم عامل آيس كريم سندويچ شركت گوگل را در هشت تلفن هوشمند در سال 2012 اجرا خواهد كرد.

اين شركت اعلام كرده است تلفن‌هايي كه آندرويد 4.0 را دريافت مي‌كنند شامل HTC Vivid ،Sensation XL ،Sensation XE ،EVO 3D ،EVO Design 4G ،Amaze 4G و Rezound هستند.

سيستم عامل جديد آندرويد 4.0 با نام كد آيس‌كريم سندويچ داراي قابليت ايجاد فولدرهاي برنامه‌هاي كاربردي از جمله مشاهده فهرست و حركت كردن برنامه‌هاي كاربردي در حال اجرا، ذخيره اي‌ميل‌ها براي جست‌وجوي آفلاين، تعيين محدوديت‌هاي اطلاعاتي تلفن همراه، آندرويد بيم براي انتقال اطلاعات به كاربر ديگر و يك قابليت جديد آنلاك كردن اين تلفن از طريق فناوري تشخيص چهره است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب