آزمایش نسل چهارم ارتباطات مخابراتی در انگلیس
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING

به گزارش سرویس علمی فناوری جام نیوز (3 فوریه/ 14 بهمن)، یکی از مشکلات مردم منطقه کُرنوال در جنوب غربی انگلستان، مثل خیلی از شهرهای دورافتاده دیگر، قطع و وصل شدن سیگنال‌های تلفنی 3G است. هنوز بیش از دو میلیون نفر از جمله مردم این منطقه در انتظار سیگنال‌های پهن‌باند هستند تا به اینترنت پرسرعت در خانه خود دسترسی داشته باشند.
با توجه به آن که این روزها تلویزیون‌ها هم دیجیتالی شده‌اند، بسیاری از مردم به علت عدم دسترسی به این شبکه‌ها از مشاهده برنامه‌های تلویزیونی هم محروم هستند.
اما به تازگی صد و هشتاد نفر از مردم این منطقه به یُمن آزمایش نسل بعدی ارتباطات بی‌سیم، می‌توانند به سرعتی دسترسی داشته باشند که از 3G استاندارد هم بیشتر است.
مردم این منطقه در حال حاضر می‌توانند با اقوام و آشنایان خود گپ‌وگفت تصویری داشته باشند و برنامه‌های تلویزیونی، موسیقی و ویدئوها را سریع‌تر دریافت کنند. امکانی که پیشتر از آن محروم بودند.
4G یا نسل چهارم استانداردهای شبکه‌های سلولی (شبکه‌های تلفن همراه) است و جانشینی برای نسل سوم (3G) و نسل دوم (2G) این استانداردهاست. در فناوری نسل چهارم، برای ارتباطات در حال حرکت می‌توان به سرعت بیشینه 100 مگابیت در ثانیه و برای ارتباطات نسبتاً ثابت و بدون جابه‌جایی به سرعت یک گیگابیت در ثانیه رسید.
فناوری وایمکس می‌تواند با فناوری 4G هماهنگ شود. پس می‌توان با سرعت بالا دانلود کرد و منطقه بیشتری را زیر پوشش گرفت. بسیاری از کشورهای دنیا از مرحله آزمایش این فناوری گذشته‌اند و در حال استفاده از سامانه‌ای هستند که مورد توجه شرکت‌های موبایل واقع شده است. نام این سامانه Long Term Evolution به اختصار LTE یا تکامل تدریجی است.
دو دکل 4G می‌توانند 25 کیلومتر مربع را زیر پوشش خود بگیرند اما وقتی کار به مرحله تجاری برسد، این محدوده بین 12 تا 20 کیلومتر خواهد بود. سرعت انتقال داده در این حالت بین پنج تا شش مگابیت در ثانیه است. سرعت متوسط این سامانه بی‌سیم برابر با متوسط سرعت انتقال از راه سیم اینترنت پرسرعت در بریتانیا است.
نایجل استگ، مدیرعامل BT Wholesale می‌گوید: انتقال اینترنت پهن‌باند پرسرعت از راه فیبر، همیشه به صرفه نیست. ممکن است اقتصادی‌تر باشد که در آینده برای انتقال اینترنت پرسرعت از فناوری دیگری استفاده کنیم. علت آزمایش LTE همین است. می‌خواهیم راه‌های دیگر را هم امتحان کنیم.

بر اساس گزارش بی بی سی، به نظر می‌رسد شرکت‌های مخابراتی به این نتیجه رسیده‌اند که LTE می‌تواند جایگزین مناسب و مؤثری برای اینترنت پهن‌باند خانگی باشد.
در حالی که بیشتر کشورها در انتظار معرفی فناوری نسل چهارم ارتباطات بی‌سیم هستند، کشور سوئد دو سال است که این روش را به طور تجاری به خدمت گرفته است.

منبع:جام نيوز



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب