چرا «گوگل» «موتورولا» را خرید؟
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING

به گزارش جام نیوز به نقل ازسایت رادیو فردا سه شنبه 16 اوت 2011 ( 25 مرداد ) ، موتورولا شرکتی نام‌آشنا در حیطه تولید سخت‌افزار به شمار می‌آید و با این وصف، خرید فوق می‌تواند خون تازه‌ای را در رگ‌های خط تولید بی‌رمق تلویزیون گوگل تزریق کند.
با این همه، تمرکز صرف بر روی توانمندی‌های سخت‌افزاری موتورولا اشتباه خواهد بود و مورد اصلی معامله بین موتورولا و گوگل را باید در حیطه مالکیت معنوی طرح‌ها و فناوری‌های ثبت شده یافت.

به نوشته مجله «پی‌سی»، «حسابِ دودوتا است»: موتورولا 17000 حق اختراع ثبت شده دارد و گوگل 1000 تا. در همین ارتباط «لری پیج»، مدیر کل اجرائی گوگل در نوشته‌ای بر روی وبلاگ این شرکت در تاریخ پانزدهم اوت نوشت: «خرید موتورولا، توان رقابتی شرکت ما را از طریق تقویت مجموعه اختراع‌های ثبتی گوگل افزایش داده و قدرت مانور شرکت گوگل را در دفاع از اندروید در برابر تهدید رقبایی همچون مایکروسافت، اَپل و دیگر شرکت‌ها بهبود خواهد بخشید.»
به‌رغم تأثیر روزافزون شرکت گوگل بر روی تمامی ابعاد زندگی دیجیتال امروزین ما، گوگل از لحاظ شمار اختراع‌های ثبت شده در جایگاه چندان مناسبی قرار ندارد. مجموعه‌ای از اختراعات ثبت شده در شرکت‌هایی مانند گوگل به مرور زمان شکل می‌گیرند و از این جهت، با در نظر گرفتن سن 13 ساله گوگل، این شرکت کماکان در آغاز راه به سر می‌برد.
هم‌اکنون شرکت اَپل علیه شرکت‌های «اچ‌تی‌سی» و «سامسونگ»، به دلیل تقلید از «طراحی و حس» آی‌فون، اقامه دعوی کرده‌است. هردوی این شرکت‌ها هم برپایه ادعاهای خود علیه اَپل اقامه دعوی کرده‌اند.
به همین ترتیب، مایکروسافت و موتورولا هم پرونده‌های قضایی گشوده‌ای علیه یکدیگر دارند. در واقع، در دنیای این شرکت‌ها، همه از هم شکایت دارند و، تا به امروز، گوگل در نبردی که همه تفنگ به دست گرفته‌اند تنها یک چاقو در دست داشته‌است.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب