سایه شوم سیل تایلند همچنان بر سر تولیدکنندگان هارد
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING

اگر در یکی ۲ ماه اخیر مشکلی برای هارد کامپیوترتان پیش آمده و قصد داشتید آن را تعویض کنید و یا برای انتقال اطلاعات خود برای خرید یک هارد اکسترنال به بازار مراجعه کرده‌اید حتما با افزایش سرسام‌آور قیمت هارددیسک‌ها مواجه شدید.

اگر از تعداد معدودی از فروشندگان که معمولا قصد دارند از آب گل آلود ماهی بگیرند و بازار سیاهی به راه بیاندازند بگذریم، اما آگاهان بازار و کارشناسان مقصر اصلی این افزایش قیمت را وقوع سیل در تایلند و مختل شدن فعالیت شرکت‌های سازنده هارد دیسک در این کشور می‌دانند.

به گزارش ايتنا آمار و ارقام نشان می‌دهند که شرکت‌های بزرگ: سونی، وسترن دیجیتال و سیگیت بیشترین خسارت را از بابت وقوع این سیل متحمل شده‌اند.

کارشناسان سایت زد ‌دی نت ضمن بررسی این ضرر و زیان‌ها نظرات هر ۳ شرکت بزرگ را که سهم عمده‌ای در بازار سخت افزار دارند جویا شده‌اند که در این گزارش به آنها می‌پردازیم.

به عقیده کارشناسان، هنگامی که در مورد درآمد سه ماهه چهارم سال میلادی گذشته از بزرگان سازنده سخت‌افزار سوال می‌شود و تاثیر وقوع سیل ماه اکتبر را جویا می‌شوند، معمولا آنها از دادن پاسخ شفاف طفره می‌روند و پاسخ‌های متفاوتی نسبت به یکدیگر می‌دهند.

بر پایه این اطلاعات، سیگیت ادعا می‌کند که این شرایط نه تنها برایش بد نبوده بلکه سودآور هم بوده. از طرف دیگر وسترن دیجیتال عقیده دارد که از آن‌چه که انتظار داشته اوضاع بهتری را تجربه کرده اما این شرایط برای سونی اصلا امیدوارکننده نبوده است.

ماسارو کاتو مدیر مالی شرکت سونی در نشست خبری که روز ۳ شنبه هفته برگزار شد اعلام کرد وقوع سیل در تایلند عامل اصلی کاهش فروش این شرکت بوده است.
از سوی دیگر چندین شرکت تولیدکننده مرتبط با سونی در اثر وقوع این سیل خسارات قابل توجهی را متحمل شده‌اند که نتیجه آن توقف تولید و تاخیر در عرضه برخی محصولات خواهد بود.

علاوه بر این اظهارات، آمار نشان می‌دهند میزان فروش محصولات و عرضه خدمات سونی نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد افت داشته که قسمت اعظم این کاهش فروش به تلویزیون‌ها و کنسول بازی پلی استیشن مربوط می‌شود.

شرکت وسترن دیجیتال به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سازنده هارد در جهان از آن‌جایی که اغلب قطعات مورد نیاز محصولات خود را در تایلند تهیه می‌کند، انتظار شرایط سخت تری را داشته، اما وضعیت مالی خصوصا در ۳ ماهه دوم سال گذشته خوب ارزیابی شده است.

جان کوین مدیر عامل سیگیت عقیده دارد ما در ماموریت خود که بازیابی توان تولید خود بعد از سیل تاریخی ماه اکتبر تایلند بوده، خیلی موفق بوده‌ایم و نتیجه این موفقیت در گزارش‌های مالی آینده منعکس خواهد شد.
به عقیده وی هنوز اقدامات زیاد دیگری باید صورت گیرد تا وضعیت تولید این شرکت به حالت قبل از وقوع سیل در تایلند برگردد. کوین علاوه بر این اضافه کرده است که با توجه به موقعیت فعلی، وضعیت کمبود هارد در سال ۲۰۱۲ هم ادامه خواهد داشت. او امیدوار است تا پایان ماه ژوئن وضعیت تولید را مانند وضعیت پیش از سیل بهبود ببخشند اما عقیده دارد برای اسقرار وضعیت عادی تا سال ۲۰۱۳ زمان نیاز است. 

اما سیگيت دیگر تولیدکننده سرشناس دیسک‌های سخت اظهار نظر کاملا متفاوتی نسبت به این وضعیت دارد.
مدیران سیگیت عقیده دارند کمبود هارد می‌تواند عامل ایجاد فرصت‌های مناسب باشد.

استیو لوکزو مدیر عامل سیگیت اعلام کرد که شرکتش در نتیجه وقوع سیل ماه اکتبر در تایلند کمترین زیان را نسبت به دیگر رقبا دیده است.
وی دلیل این ادعای خود را یکی خسارت وارده کمتر به واحد‌های تولید خود و دیگر گستردگی و پراکندگی کارخانه‌های سازنده قطعات مورد نیاز سیگیت می‌داند.

به اعتقاد وی از آنجایی که کارخانه‌های سازنده قطعات سیگیت از نظر جغرافیایی پراکنده هستند، باعث شده تا خسارت کمتری به این شرکت وارد شود و سیگیت می‌تواند از این فرصت استفاده کند تا علاوه بر جبران خسارت در واحدهای تولیدی زیان دیده به مرور ظرفیت تولید خود را افزایش دهد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب