راه‌حل پنجاه مشکل کامپیوتری سخت‌افزاري و نرم‌افزاري (قسمت اول)
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING

یکی از موضوع‌هایی که همواره در مجله‌هاي کامپیوتری و فروم‌های مختلف شاهد آن هستیم، مشکلات گوناگونی است که کاربران با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند. از طرفی، بسیاری از نرم‌افزارها هستند که گزینه‌های مهم و پنهانی را در دل خود جا داده‌اند که گاهی یافتن آن‌ها بدون کمک، امكان‌پذير نيست. اما خوشبختانه اغلب مشکلات مذکور به راه‌حل طولانی یا پیچیده‌ای نیاز‌ندارند. در این مقاله، پنجاه مورد از مرسوم‌ترین مشکلات گردآوری شده‌اند و بهترین راه‌حل آن‌ها نیز ارائه شده‌است؛ اغلب راه‌حلی دو یا سه دقیقه‌ای. شاید شما هم با برخی از این مشکلات درگیر شده‌باشید!

 

مشکلات ویندوز

گروه‌بندی فایل‌ها (ویندوز 7 و ویستا)

  •   وقتی My Documents را باز می‌کنم، عنوان‌هایی با نام Today، Yesterday، Last week و A long time ago نمایش داده می‌شوند. چه‌طور می‌توانم از شر آن‌ها رها شوم؟

  روی یک قسمت خالی از پنجره راست‌کلیک كرده و از منوی Group by روی گزینه None کلیک کنید.
 

یک ستون (ویندوز اکس‌پی)

  •  فهرست All Programs در منوی Start گزینه‌ها را به‌صورت چندستونی نشان می‌داد، اما حالا به‌صورت یک ستون به‌نمایش می‌گذارد. چه‌طور می‌توانم آن را به حالت قبل باز گردانم؟

  روی دکمه Start راست‌کلیک كرده و Properties را انتخاب کنید. روی دکمه Customize در زبانه Start Menu و سپس زبانه‌ Advanced کلیک کنید. به سمت پایین اسکرول کنید تا به گزینه Scroll Programs برسید، سپس تیک آن را بردارید و روی OK کلیک کنید.

 

زبانه‌های Task Manager (ویندوز 7، ویستا و اکس‌پی)

  •  Task Manager همه زبانه‌ها و منوهای خود را از دست داده‌است. چه‌طور می‌توانم آن‌ها را بر‌گردانم؟

  روی لبه‌ي پنجره Task Manager دوبارکلیک کنید تا زبانه‌ها و منوها باز‌گردند.

 

باز‌گرداندن Quick Launch (ویندوز 7)

  •   در نوار وظیفه ویندوز 7، Quick Launch وجود ندارد. آیا جایگزینی وجود دارد؟

  روی دکمه Start کلیک كرده و نام برنامه دلخواه را وارد کنید. روی آیکون آن راست‌کلیک كرده و گزینه Pin to Taskbar را انتخاب کنید (‌شكل1).

شکل 1 - افزودن يك برنامه به Taskbar ويندوز7

 

جای نادرست نوار وظیفه (ویندوز 7، ویستا و اکس‌پی)

  •   نوار وظیفه (Taskbar) من به سمت راست صفحه منتقل شده‌است. چطور می‌توانم آن را به پایین صفحه و جای اول آن بر‌گردانم؟

  نوار وظیفه می‌تواند با کلیک کنار دکمه Start  و درگ کردن به جای دلخواه منتقل شود. پس با این کار می‌توانید آن را به جای قبلی باز‌گردانید. برای جلوگیری از چنین اتفاقی روی نوار وظیفه راست‌ کلیک ‌كرده و گزینه Lock the Taskbar را انتخاب کنید.

 

مرورگر نادرست (ویندوز 7، ویستا و اکس‌پی)

  •   فایرفاکس مرورگر اینترنت پیش‌فرض من است، اما اینترنت اکسپلورر دائم پیشنهاد می‌دهد که جای آن را بگیرد. چگونه می‌توانم جلوی این مسئله را بگیرم؟

  اینترنت اکسپلورر را باز‌کنید و به سؤال مربوط برای جایگزینی پاسخ منفی بدهید. از منوی Tools گزینه Internet Options را انتخاب کنید. در زبانه Programs روی گزینهTell me if Internet Explorer is not the default browser کلیک کنید و تیک آن را بردارید. در انتها روی OK کلیک کنید.


انتخاب نادرست سیستم‌عامل (ویندوز 7، ویستا و اکس‌پی)

  •   من در کامپیوتر خود از ویندوز 7 در کنار ویندوز ویستا، كه سیستم‌عامل پیش‌فرض من است استفاده می‌کنم. اما ویندزو 7 را ترجیح می‌دهم. آیا می‌توانم ویندوز 7 را به سیستم‌عامل پیش‌فرض خود تبدیل کنم؟

  برای این کار در ویندوز 7 روی دکمه Start کلیک كرده و روي آيكون Computer راست‌کلیک كرده و گزينه Properties را انتخاب کنید. روی Advanced System Setting کلیک کنید. در قسمت Startup and Recovery روی دکمه Settings کلیک‌کنید. در منوی Default Operating System گزینه Windows 7 را انتخاب و روی OK کلیک کنید(شكل2).

شکل 2- انتخاب سيستم‌عامل پيش‌فرض در ويندوز 7



فضای از دست رفته هارد (ویندوز 7، ویستا و اکس‌پی)

  •  هارددیسک من تقریباً پر‌شده‌است، اما پوشه My Documents من تا این حد حجیم نیست. این فضای اضافه کجا منتقل شده‌است؟

  ویندوز اغلب کپی‌هایی از برخی فایل‌ها نگه می‌دارد که واقعاً نیازی به آن‌ها نیست. روی دکمه Start و سپس Computer (در اکس‌پی My Computer) کلیک کنید. روی آیکون C: راست‌کلیک كرده و Properties را انتخاب کنید. روی دکمه Disk Cleanup کلیک كرده و مراحل مربوط را دنبال کنید.


فونت‌های اضافی (ویندوز 7، ویستا و اکس‌پی)

  •   بسیاری از برنامه‌ها فونت‌هایی را روی سیستم نصب‌کرده‌اند. می‌خواهم برخی از آن‌ها را حذف کنم، اما ابزار فونت ویندوز ظاهر هر کدام را نشان نمی‌دهد. چگونه می‌توانم آن‌ها را مشاهده کنم؟

  نرم‌افزار Cfont Pro را  از نشانیwww.copmuteractive.co.uk/2142304 دانلود کنید. این نرم‌افزار می‌تواند فونت‌ها را حذف كرده و در یک پوشه پشتیبان قرار دهد تا اگر در آینده قصد باز‌گرداندن آن‌ها را داشتید، امکان این کار فراهم باشد(شكل3).

شکل 3- نمايي از برنامه C Font Pro

 

استفاده از سی‌دی‌های مختلف (ویندوز 7، ویستا و اکس‌پی)

  •   معمولاً مجبور هستم به‌طور مداوم از سی‌دی‌های مختلفی استفاده کنم. آیا می‌توانم همه آن‌ها را در هارد خود ذخیره کنم تا مجبور نباشم دائم سی‌دی عوض کنم؟

  ابزار رایگان ISO Disk  می‌تواند سی‌دی‌ها و دی‌وی‌دی‌های مختلف را روی کامپیوتر ذخیره كرده و آن‌ها را طوری بارگذاری کند که انگار داخل درایو نوری هستند. البته، این روش درباره بازی‌ها جواب نمی‌دهد.

 

انتقال My Documents (ویندوز 7، ویستا و اکس‌پی)

  •    از آنجا که هارد‌دیسک من پر شده بود، به‌تازگی یک هارد‌دیسک جدید به سیستم خود اضافه کردم. آیا می‌توانم پوشه My Documents خود را به هارد جدید منتقل کنم؟

  امکان این کار وجود دارد، اما باید از ابزار مناسب استفاده کنید. در اکس‌پی یا ویستا روی دکمه Start کلیک کنید روی (My) Document ‌راست کلیک كرده و Properties را انتخاب کنید. در برگه Location روی Move کلیک کنید. برای یافتن این گزینه در ویندوز 7 روی دکمه Start و سپس گزینه Documents کلیک کنید. روی فلش کلیک کنید تا Documents در قسمت Libraries باز شود، سپس روی My Documents راست‌کلیک کنید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب