افزايش سرقت الكترونيك از حساب‌های بانكی
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING

سرپرست معاونت تشخيص و پيشگيري پليس فتا از افزايش سرقت از طريق بانكداري الكترونيكي خبر داد و گفت: ضعف كاربران در استفاده از اين سيستم مهم‌ترين علت ارتكاب سرقت اينترنتي از حساب بانكي است.

به گزارش ايتنا، سروان علي نيك‌نفس ضمن بيان اين مطلب افزود: سيستم بانكداري الكترونيكي كشور از ضريب امنيتي بالايي برخوردار است و عمده جرايم رخ داده در اين حوزه به ضعف كاربران بانكداري الكترونيكي مربوط مي‌شود؛ ضعف‌هايي كه باعث جابه‌جايي و انتقال مبالغ بسيار از حساب افراد مي‌شود.

وي در گفت‌و‌گوي خود با مهر توضيح داد: هكرها و سارقان اينترنتي به دلايل فني و نظارت قوي امكان نفوذ به سيستم‌هاي بانكي را ندارند و به جاي به كارگيري نرم‌افزارها و حمله به سيستم‌ها با استفاده از مهندسي اجتماعي و اطلاع نداشتن كاربران اينترنتي اقدام به سرقت مي‌كنند.

به گفته وي فشينگ يكي از مهم‌ترين راه‌هاي سرقت از سيستم بانكداري الكترونيكي است كه بايد به مقابله با آن پرداخت. 

سرپرست معاونت تشخيص و پيشگيري پليس فتا بر لزوم آموزش كاربران تاكيد كرد و گفت: بيشتر كاربران بانكي را مشتريان سنتي تشكيل مي‌دهند كه امروز قصد دارند خود را به‌روز كنند و بانك‌ها بايد با اطلاعيه، بروشور و تبليغات آموزشي اين نقطه ضعف را برطرف كنند.

نيك‌نفس از همكاري پليس فتا و بانك‌ها خبر داد و افزود: به منظور جلوگيري از افزايش جرايم اينترنتي در بانك‌ها سطح امنيتي درگاه‌هاي الكترونيكي بانك‌ها افزايش مي‌يابد. البته با وجود پيش‌بيني تمامي تمهيدات، جلوگيري از سرقت اينترنتي به آگاهي كاربر ختم مي‌شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب