رونمايي از فناوري خودروهاي «خود رو»
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING

به گزارش سرويس فناوري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، شركت "بي ام و" ‌ماه آگوست سال گذشته ميلادي سيستم هوشمند Connected Drive Connect را معرفي كرد.

هفته جاري فيلم مراحل آزمايش سيستم رانندگي خودكار (CDC) بر روي خودروي "بي ام و" سري 5 در يكي از بزرگراه‌هاي آلمان به نمايش گذاشته شد.

محصول طراحي شده توسط مهندسان شركت "بي ام و" مجهز به سيستم رادار، چند دوربين، اسكنر ليزري و سنسورهاي اندازه گيري مسافت براي دريافت اطلاعات مورد نياز است.

در صورت مسدود بودن مسير يا كندي حركت خودروهاي مقابل، سيستم به صورت خودكار با جست‌وجو براي يافتن مسير جايگزين، اقدام به تغيير مسير كرده و سپس به حركت خود در مسير قبلي ادامه خواهد داد.

نقشه‌هايي از تمامي بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها از قبل تهيه شده و سيستم بر اساس اين نقشه‌ها اقدام به حركت و تغيير مسير مي‌كند.

خودرو مجهز به تكنولوژي CDC‌ با تجزيه و تحليل داده‌هاي ترافيكي، قابليت افزايش سرعت، عبور از ساير خودروها و ترمز گرفتن خودكار را دارد.

به گفته طراحان سيستم رانندگي خودكار، تمامي قوانين راهنمايي و رانندگي در خودروهاي داراي اين تكنولوژي رعايت مي‌شود.

استفاده از سيستم رانندگي خودكار (CDC) بيشتر به عنوان يك تكنولوژي "كمك راننده" مطرح است و حضور خودرو بدون راننده طي سال‌هاي آينده تقريبا غير ممكن به نظر مي‌رسد.

نمونه اوليه احتمالا براي نمايشگاه بين‌المللي خودرو 2013 طراحي و معرفي خواهد شد.

در حال حاضر در محصولات سري i3‌ "بي ام و" از تكنولوژي كنترل تطبيقي حركت (ACC)‌ براي ترمز كردن و كاهش سرعت در هنگام ترافيك استفاده مي‌شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب