لپ‌تاپ‌هاي مناسب براي كودكان در ايران
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING

نمونه اش حرکت اخیر شرکت اپل است که با عرضه نرم‌افزاری با عنوان آی بوک 2 در تلاش است با ورود به بازار کتاب‌های درسی دیجیتال در آمریکا، نظام آموزشی این کشور را متحول کند.خبرها حاکی از این است که اپل در طراحی این نرم‌افزار با ناشران و شرکت‌های بزرگی همچون پیرسون پی ال سی، مک گراو هیل و هوفتون میفلین که بیش از ۹۰ درصد از بازار کتاب‌های درسی در آمریکا را در اختیار خود دارند، همکاری کرده‌است.
ناشران نیز از اقدام اپل استقبال کرده و گفته‌اند ورود این شرکت به بازار کتاب‌های درسی دیجیتال می‌تواند این بازار را متحول کند و توجهات را از محتوا به سمت سخت‌افزارها تغییر دهد.بر اساس خبرهای رسیده، اولین برنامه اپل پس از عرضه آی بوک ۲ این است که دانش‌آموزان و دانشجویان را ترغیب کند کتاب‌های درسی خود را از طریق این نرم‌افزار خریداری کنند.
شرکت اپل اعلام کرده‌است کاربران می‌توانند این نرم‌افزار را به صورت رایگان روی آی‌پدهای خود نصب کنند و از این پس کتاب‌های درسی خود را روی آن مطالعه کنند. این درحالی است که در کشور ما مدارس،حتی مدارسی که نام هوشمند را یدک مي‌کشند تنها به صرف ارائه برخی از دروس به صورت دیجیتالی و استفاده از تخته‌هاي هوشمند و ... هوشمند نامیده مي‌شوند و به نظر هم نمي‌رسد ارائه چنین کالایی از جانب شرکت اپل یا هر شرکت دیگری تغییر هرچند اندک را در سیستم آموزشی ما که برای اتصال به شبکه اینترنت هم با مشکلات بسیاری مواجه هستیم، ایجاد کند.

مدارس هوشمند فاقد لپ‌تاپ
شاید برایتان جالب باشد که بدانید با وجودی که طی سال‌های اخیر حرف و حدیث‌های بسیاری در مورد راه‌اندازی مدارس هوشمند به گوش رسیده است و شاهد راه‌اندازی تعدادی مدرسه هوشمند در کشور بوده ایم،اما اکثر این مدارس فاقد ابزارهای مورد نیاز برای آموزش از طریق اینترنت هستند و به عبارت ساده‌تر تعریف مدرسه هوشمند در کشور ما با آنچه به واقع باشد بسیار متفاوت است.این درشرایطی است که در سایر کشورها، حتی کشورهای عقب مانده جهان سوم طرح «یک لپ‌تاپ برای هر کودک» در حال اجراست و تلاش مي‌شود آموزش مجازی در این کشورها رشد کند.
اما در کشور ما مدارس هوشمند از کمترین امکانات برخوردارند و به اعتقاد گروهی گذاشتن نام هوشمند روی برخی از مدارس تنها یک حرف است.
در این رابطه معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران مي‌گوید: ما در سطح کشوری مدرسه‌ای که همه دانش‌آموزان آن دارای لپ‌تاپ باشند نداریم. به گفته وی، هوشمند بودن مدارس به این معنی نیست که همه دانش‌آموزان تکالیف خود را به وسیله کامپیوتر انجام دهند و ارائه محتوای دیجیتالی دروس و... از شروط هوشمند بودن یک مدرسه است. وی همچنین افزود: ممکن است تعدادی از مدارس با بودجه خود برای انجام امور خود لپ‌تاپ خریداری کرده باشند، ولی به نظر من بعید است که مدرسه‌ای تمام دانش آموزان خود را به لپ‌تاپ مجهز کند.
روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش هم با بیان این مطلب که برنامه‌هایی برای تجهیز مدارس به کامپیوتر یا لپ‌تاپ داشته‌اند، گفت: در حال حاضر هیچ آماری در مورد تجهیز مدارس به این کالا نداریم.در این مورد یوسف نوری، رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش هم می‌گوید: «تاکنون حدود شش میلیارد تومان برای راه‌اندازی 780 کلاس درسی هوشمند و اتصال به شبکه ملی اطلاعت هزینه شده است که قرار است این طرح در بهمن ماه به مرحله اجرا در آید.» اما باز هم مشخص نیست که هوشمند بودن این مدارس تنها به اتصال به شبکه ملی اطلاعات محدود مي‌شود یا تجهیز مدارس به لپ‌تاپ یا حداقل پی سی.

گزینه مناسب برای کاربران کوچک کامپیوترهای شخصی
با تمام این اوصاف، حتی اگر مدارس ما چه از نوع هوشمند و چه از نوع غیرهوشمند باشند، اما تعداد دانش‌آموزان و کودکانی که از لپ‌تاپ برای سرگرمی، آموزش و... استفاده مي‌کنند، کم نیست.پس اگر قصد دارید برای کودکتان در گروه سنی 7 تا 12 سال لپ‌تاپ خریداری کنید، باید بدانید چه لپ‌تاپی مناسب او است. قطعا یک لپ‌تاپ سنگین‌وزن با امکانات فنی بالا و همچنین یک لپ‌تاپ باریک و نازک مناسب کودک شما نیست.
به گفته محسن قدرتی، یک کارشناس و فعال بازار، در کشور ما توجه چندانی به نوع لپ‌تاپ مورد استفاده برای هر کاربر در گروه‌های سنی مختلف نمي‌شود و معمولا کودکان از لپ‌تاپ‌هاي والدین خود استفاده مي‌کنند.اما به طور کلی لپ‌تاپ‌هاي ارزان قیمت با صفحه کلیدهای کامل و بزرگ و صفحه نمایش‌هاي 13 تا 14 اینچی گزینه مناسبی برای کودکان هستند.ضمن اینکه طراحی روی لپ‌تاپ هم مهم است و لپ‌تاپ کودک بهتر است دارای طراحی زیبا یا حداقل رنگ‌هاي شاد باشد.
یعقوبی یکی دیگر از فعالان بازار هم در این باره مي‌گوید: معمولا مینی‌لپ‌تاپ‌ها با وجودی که دارای صفحه نمایش کوچکی هستند گزینه مناسبی برای کودکان به شمار مي‌آیند. اما اگر قصد داشتید از خانواده لپ‌تاپ‌ها برای کودکتان لپ‌تاپ خریداری کنید بهتر است آن لپ‌تاپ را از نمونه‌هاي ارزان‌قیمت بازار تهیه کنید.
به گفته وی، اگر چه روش انتخاب درست لپ‌تاپ برای کودکان این است که به سراغ لپ‌تاپ‌هایی با صفحه نمایش‌هاي 13 تا 14 اینچ. صفحه کلید‌هاي کامل و طراحی‌هاي زیبا برویم ،اما با توجه به این موضوع که این لپ‌تاپ‌ها به شدت گران هستند، اکثر افرادی که قصد خرید لپ‌تاپ برای کودکانشان را دارند به سراغ نمونه‌هاي ارزان قیمت یا مینی‌لپ‌تاپ‌ها مي‌روند.این را هم بگوییم برای کودکان لپ‌تاپی با پردازنده INTEL CORE 2 DUO هم کفایت می‌کند .البته اگر چنین لپ‌تاپی در بازار یافت شود.

مینی لپ‌تاپ مناسب برای کودکان
اگر چه این روزها مینی‌لپ‌تاپ‌ها بسیار کمیاب شده‌اند و قیمت نمونه‌هاي موجود هم در بازار نسبت به قبل افزایش یافته است، اما به هر حال از میان نمونه‌هاي موجود در بازار مي‌توان چند گزینه خوب برای کودکان یافت.اگر قصد خرید مینی‌لپ‌تاپ دارید مي‌توانید به سراغ مدل mini210 از شرکت اچ پی بروید. این مینی لپ‌تاپ دارای طراحی زیبایی است .قیمت این مینی لپ‌تاپ ده‌اینچی در حدود 500 هزار تومان تا 550 هزار تومان است.همچنین مدل Mini 311 از خانواده اچ‌پی از مینی لپ‌تاپ‌هاي مناسب است.
این مینی لپ‌تاپ 5/11 اینچی با قیمتی حدود 600 تا 650 هزار تومان به بازار عرضه شده است.از خانواده ASUS هم مدل 1005 دارای کیبورد کامل و رنگ‌های جالبی است.این مینی لپ‌تاپ با قیمت 500 تا 530 هزار تومان به فروش مي‌رسد.از خانواده سامسونگ هم مدل N150-JP0
از مینی لپ‌تاپ‌هایی است که طراحی زیبایی دارد و با قیمت 480 تا 500 هزار تومان به بازار عرضه شده است.

لپ‌تاپ‌هاي پرفروش برای کودکان
این را بگوییم که برای خريد لپ‌تاپ مناسب برای کودکان که طراحی زیبایی داشته باشد باید مبلغی بیش از یک میلیون تومان هزینه کنید.به عنوان مثال مدل Satellite L635از خانواده توشیبا لپ‌تاپی است که برای کودکان 5 الی 10 سال طراحی شده است.
مدل‌هاي 5050 و 5110 نیز از لپ‌تاپ‌هاي DELL است که انتخاب مناسبی برای کودکان است.این لپ‌تاپ‌ها قیمتی حدود 750 تا 800 هزار تومان دارند و دارای رنگ‌بندی نیز هستند.مدل G62-a20 هم از خانواده HP از انتخاب‌هاي خوب برای کودکان است. این لپ‌تاپ با قیمتي حدود 700 هزار تومان به بازار عرضه شده است و رنگ بندی متنوعی دارد.

25yt-02.jpg

منبع : دنياي اقتصاد


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب