شبکه‌های اجتماعی و تکنولوژی در خدمت پلیس
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING

ک گزارش جدید نشان میدهد که در آینده نیروهای پلیس از طیف گسترده‌ای از تکنولوژی‌ها بهره می‌برند، از دفترچه های الکترونیکی گرفته تا سیستم‌های خودکار مانیتورینگ، شبکه‌هایی از سنسورها و حتی واقعیت افزوده.

به گفته نایجل رییز یک متخصص از Airwave یک شرکت سرویس‌های اضطراری در آینده از سطح گستردهای ازتکنولوژی‌ها استفاده می‌شود مثلا افسرهای پلیس از دفترچه‌های الکترونیکی استفاده می‌کنند که اطلاعات جنایتکاران در آن ذخیره شده وهمچنین آنها از سنسورهایی بهره می‌برند که به آثار به جای مانده از قرابانیان و جنایتکاران در صحنه جرم یاری میرساند.

هم اکنون آنچه از تکنولوژی بیش از اندازه در سیستمهای پلیسی در انگلستان استفاده می‌شود بهره گیری از توییتر و فیس بوک برای ارتباط سریع با مردم است.

پلیس منچستر از جمله ادارات پلیسی است که از توییتر به عنوان یک ابزار سریع برای ارتباط با بخش عمده‌ای از مردم و همچنین سایر افسران پلیس استفاده کرده است. به محض اینکه جرمی اتفاق می افتد یا حادثه ای روی میدهد پلیس از طریق توییتر مردم را در جریان آن قرار می‌دهد. آنها همچنین این ارتباط را از طریق دیگر شبکه‌های اجتماعی مثل فلیکر، یوتیوب و فیس‌بوک هم گسترش داده‌اند.

همچنین پلیس شهری از توییتر برای دریافت اطلاعات نیز بهره می‌گیرد. در واقع به محض وقوع جرم افرادی که به محل آن نزدیک بوده‌اند یا شاهد حادثه‌ای بودند آن را از طریق توییتر به پلیس اطلاع می‌دهند.

با وجودی که بسیاری از پلیس‌ها همچنان اعتقاد دارند توییتر نمی‌تواند جایگزین سرویس‌های تماس اضطراری شود اما این مطالعه نشان می‌دهد در مواردی استفاده از توییتر برای اعلام یک حادثه بر تماس تلفنی ارجحیت دارد.

کنترل جمعیت

در حالی که پلیس مشغول استفاده از قابلیت‌های شبکه‌های اجتماعی و کسب تجربه از موارد متعدد پیگیری‌ شده از آن طریق است، از روش‌های دیگری نیز از تکنولوژی بهره می‌گیرد.
در جریان پروژه امنیت المپیک ۲۰۱۲ لندن و در جریان مسابقات قایقرانی پلیس از یک شرکت تکنولوژی به نام CrowdVision برای راهی جهت فهم رفتار جمعیت استفاده کرد. این سیستم پیش از این برای امنیت عمومی مکه در هنگام اعمال حج استفاده شده بود.

اصل این پروژه بر تصویربرداری از جمعیت و کنترل الگوریتم حرکتی افراد بنا شده ، اینکه مثلا در دو فریم کدام افراد به چه سمتی مشغول حرکتند. به گفته مسوولان این پروژه این سیستم امکان تخمین زدن حرکت جمعیت از یک نقطه به نقطه دیگر را می‌دهد و به این ترتیب حتی می‌توان حرکات غیر قابل پیش‌بینی جمعیت را پیش‌بینی کرد. به این ترتیب پلیس انگلیس توانست در مواردی که جمعیت به سمت نقطه‌ای خاص از حضور ورزشکاران در حرکت بود، آن حرکت را تخمین زده و چند دقیقه زودتر جلوی رسیدن جمعیت را بگیرد و مانع به هم‌ریختگی ناشی از شلوغی در آن نقطه شود.

امروزه همچنین استفاده از هلیکوپترهای کوچک ( پهپاد) سبک و جایگزینی ارزان برای هلی‌کوپتر استفاده می‌کنند. پلیس مرسیساید در انگلستان نخستین بار در سال ۲۰۱۰ با استفاده از یکی از این پهپادها با کنترل از راه دور توانست یک مظنون را دستگیر کند. از این پهپادها قرار است در آینده هم به عنوان سنسورهای مختلف استفاده شود.

با استفاده از این تکنولوژیها شهرها در آینده هوشمندتر می‌شوند. تجمیع اطلاعات نه تنها به امنیت بالاتر شهرها کمک میکند بلکه وقایع و رخدادهای ناگهانی نیز سریع‌تر کنترل میشوند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب