جریمه سنگین برای دو کمپانی کره‌ای که از ایکس.پی و آفیس کپی، استفاده می‌کردند
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING

دادگاهی در سئول دو کمپانی سطح متوسط را به دلیل استفاده از نرم‌افزارهای غیرقانونی به پرداخت جریمه‌های سنگین محکوم کرد.


کره جنوبی این روزها دست به مبارزه با استفاده کنندگان غیر قانونی از نرم افزارها زده و در این راستا برای دو کمپانی جریمه های سنگین در نظر گرفته است. 

به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، آژانس خبری یونهاپ نوشت دادگاه عالی سئول علیه دو کمپانی که در سال ۲۰۰۹ از نرم افزار کپی ایکس پی و آفیس مایکروسافت استفاده کرده بودند، جریمه‌های سنگین در نظر گرفت. 

گفته می شود دو کمپانی ماه‌ها قبل از بدام افتادن، از این برنامه‌ها روی کامپیوتر سازمانی خود استفاده می کردند. بر این اساس دو برنامه ویندوز ایکس پی و آفیس مایکروسافت اصلی ترین نرم افزارها و چندین نرم افزار جانبی دیگر روی کامپیوتر کارمندان مشاهده شد. 

دو کمپانی موظف به پرداخت غرامت به مایکروسافت و شش کمپانی دیگر شدند. بدین معنا که یکی از آنها باید ۴۷ میلیون وون معادل ۴۱۸۰۰ دلار و دیگری ۱۱۹ میلیون وون معادل ۱۰۴۶۲۵ دلار غرامت به شرکتهای نرم افزاری اصلی پرداخت کنند. 

دو کمپانی قبلا نسبت به محکوم شدن شان درخواست استیناف داده بودند و تقاضا کرده بودند به ازای مدت زمان استفاده از نرم افزارها جریمه پرداخت کنند که دادگاه درخواست آنها را نپذیرفت و اعلام کرد باید به طور کامل غرامت بپردازند. 

طبق محاسبات اگر آنها به تعداد روزهای استفاده شده می خواستند جریمه بدهند، رقم ناچیزی را در بر می گرفت. 

مقامات قضایی اعلام کردند اگر چنین تصمیمی را بگیرند، هدف اصلی یعنی مبارزه با کپی غیر قانونی نرم افزار از کارآیی می افتد و همگان حاضر می شوند در برابر پرداخت مبلغی ناچیز از کپی غیر قانونی استفاده کنند. 

دولت کره جنوبی مصمم است تا با ایجاد فرهنگ درست در بخش آی تی مردم و کمپانی ها را تشویق کند تا از نرم افزارهای قانونی استفاده کنند و در این راستا کمپانی های بزرگ و کوچک مورد هدف این مقامات است تا به محض دریافت گزارش سوء استفاده، علیه کمپانی مذکور اقدام قانونی انجام دهند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب