یك ماه قبل از حمله سایبری به وزارت نفت هشدار داده بودیم
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING

 یك ماه قبل از حمله سایبری به وزارت نفت هشدار داده بودیم


مدیرعامل یك شرکت رایانه‌ای از اعلام هشدار به وزارت نفت یک ماه قبل از حمله سایبری به این وزارتخانه خبر داد.


به گزارش ایتنا از ایلنا، سیدمحمدمهدی شبیری در نشست خبری در مورد اقدامات این شرکت در حوزه حملات سایبری و وجود حفره‌های امنیتی در محصولات این شرکت گفت: به هیچ وجه شرکت پاندا در سال گذشته مورد حمل سایبری قرار نگرفته است.

وی افزود: بررسی‌های ما در این حوزه نشان می داد که یکی، دو ماه قبل از حمله سایبری به وزارت نفت ایران، حمله‌ای مشابه به کشور کوبا شده بود، لذا ما برای جلوگیری از این حمله به وزارت نفت هشدار دادیم و پیشنهاد کردیم که از چه نوع از نرم‌افزارهایی استفاده کند.

شبیری تصریح كرد: با وجودی که وزارت نفت در جلسات از این موضوع استقبال کرد ولی در نهایت عنوان کردند که هیچ شرکتی حق دخالت در این موضوع را ندارد و از خرید نرم‌افزارها سر باز زدند؛ دقیقا درست بعد از یک ماه از هشدار ما همان اتفاقاتی که در کوبا رخ داده بود، در ایران نیز رخ داد.

وی ادامه داد: ما حتی به برخی از بانک‌ها و سازمان‌ها هم پیشنهاد دادیم و آنها استقبال کردند، اما آن واکنشی که باید در کمترین زمان در وزارت نفت وسازمان‌های دیگر اتفاق می‌افتاد، نیفتاد که البته شاید به دلیل خارجی بودن نرم‌افزارهای ما به ما اعتماد نکردند در صورتی که این یک مشکل ملی بود.

مدیرعامل نمایندگی پاندا در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: سال گذشته یک جنگ اقتصادی مجازی در کشور رخ داد چرا كه باعث شد برخی از كارها دركشور به مشكل بربخورد ولی وزرات نفت بر عدم ورود ما به حمله سایبری تاكید كرد، در حالی که مشتریان ما نهاد ریاست جمهوری، قوه قضاییه، بانک‌ها و پتروشیمی و حتی شرکت گاز است که از نرم‌افزارهای ما استفاده می‌كنند و تاكنون نیز مشکلی برایشان ایجاد نشد.

او ادامه داد: آنتی‌ویروس‌های ما قبل از ورود ویروس فلیم و وایپر آنها را شناسایی کرده بودند و اصلا اجازه ورود به شبکه را نداده بودند.

مدیر عامل شركت ایمن پندار رایانه در مورد بروز مشکلات ناشی از تحریم‌ها و افزایش نرخ ارز اظهار داشت: البته كه تحریم برای ما ایجاد مشكل كرده و تاثیرگذار بوده است؛ اما چون رابطه ما با شركت مادر پاندا یک رابطه ۱۸ ساله است، با وجود هزینه‌های سنگین توانستیم تحریم‌ها را خنثی کنیم. 

او ادامه داد: ما اصلا از ابتدا از ارز دولتی استفاده نكردیم و مبنای ما ارز آزاد بود. ولی این بی‌ثباتی در قیمت‌ها بیشتر از ناحیه ارز آزاد برای ما مشكل‌ساز است که امیدواریم با تثبت قیمت‌ها از سوی دولت این مشکلات هم حل شود.

شبیری با اشاره به همکاری این شرکت با شبکه ملی اطلاعات اظهار داشت: ما به سازمان فناوری اطلاعات و ماهر پیشنهاد کردیم که هر موقع نیاز به سرور بومی داشتند ما می‌توانیم در این مورد همکاری داشته باشیم ولی هنوز اصلا زمان راه‌اندازی این شبكه به طور عمومی و چگونگی آن در كشور مشخص نیست.

وی در مورد سهم آنتی‌ویروس‌های پاندا در بازار ایران گفت: ما در بحث رنکینگ‌های جهانی در تست‌های TOPCHANGE که شامل شش تست است، معمولا در رتبه‌های دوم تا سوم قرار داریم همچنین در دانلود FREE (رایگان)، پاندا در ایران در رتبه دوم قرار دارد.

شبیری با اشاره به سهم بازار از آنتی‌ویروس در ایران نیز گفت: در این رابطه آمار واقعی وجود ندارد، چرا که بیشتر مشتریان آنتی ویروس به طور آفلاین از محصولات استفاده می‌کنند و در نتیجه هیچ شرکتی نمی‌تواند آمار دقیقی ارائه کند، ولی در محصولات HOME USER می‌توانم بگویم بیش از ۵۰ هزار نسخه فعال شركت پاندا در کشور وجود دارد.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب