معاون حوزه علمیه: نسل سوم تلفن همراه مغایر با احکام اسلام است
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING

 معاون حوزه علمیه: نسل سوم تلفن همراه مغایر با احکام اسلام است


معاون تهذیب حوزه‌های علمیه با انتقاد از کسانی که از نسل سوم تلفن همراه بدون آگاهی حمایت می‌کنند، گفت: نسل سوم تلفن همراه با شرع الهی و اصول اسلامی مغایر است. 


به گزارش ایتنا از مهر، حجت الاسلام هادی حسین خانی شامگاه یکشنبه در جلسه نقد نسل سوم تلفن همراه در مدرسه معصومیه قم گفت: البته هنوز حوزه علمیه نسبت به تلفن‌های همراه رایتل رسما اظهار نظر نکرده اما آنچه که مشخص است این است که این نوع تلفن‌ها با مذاق دینی خانواده‌های ایرانی سازگار نیست. 

وی با تاکید بر اینکه نقد ما صرفا به رایتل بر نمی‌گردد و بلکه به دنبال آسیب‌های جدی نسل سوم اپراتور همراه هستیم، گفت: یکی از مباحث مهم آمده در قرآن پیشگیری از گناه است و اگر دقت کرده باشیم اصل حجاب هم برای همین منظور بنا شد. 

این استاد حوزه علمیه با تاکید براینکه در ارتباط تصویری حرمت و قلمرو خصوصی افراد تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد، گفت: آیا نباید نگران این بود در ارتباط تصویری با جنس مخالف امکان سوءاستفاده و عوارض جانبی وجود دارد؟

رایتل حرمت خانواده‌ها را تحت الشعاع قرار می‌دهد 
وی با تاکید بر اینکه در آیه ۳۲ سوره احزاب خطاب به اصحاب و همسران نبی مکرم اسلام(ص) سفارش کرده که در ورای یک حجاب با یکدیگر صحبت کنند، تصریح کرد: خداوند برای جلوگیری از گناه بین اصحاب و همسران پیامبر(ص) چنین سفارشی کرده است و حالا خودتان قضاوت کنید اگر این فناوری بین مردم عادی رواج پیدا کند آیا زمینه بروز گناه پیش نخواهد آمد. 

حجت الاسلام حسین خانی با بیان اینکه نباید تصور کنیم کسانی که سیستم رایتل را راه‌اندازی کرده‌اند دنبال اهداف خاصی هستند و یا از افراد متعهد نیستند، ادامه داد: برخی می‌گویند این فناوری فقط برای افراد بالای ۱۸ سال است غافل از اینکه جوانان زیر ۱۸ سال هم می‌توانند با یک واسطه آن را تهیه کنند 
وی افزود: مگر افراد بالای ۱۸ سال از گناه مبرا هستند، زمینه گناه برای همه وجود دارد.

معاون تهذیب حوزه علمیه از نگاه به نامحرم به عنوان بحث دوم مرتبط با آیات قرآن و فناوری نسل سوم تلفن همراه یاد کرد و ابراز داشت:‌‌ همان زنانی که زلیخا را بخاطر طلب کام از حضرت یوسف(ع) ملامت می‌کردند با نگاه به یوسف دست خود بریدند و اشتباه زلیخا را دوباره تکرار کردند. 

وی خلوت با نامحرم را به عنوان یکی از مواردی عنوان کرد که امکان بروز آن در فناوری نسل سوم تلفن همراه وجود دارد و بیان کرد: طبق روایات شیطان در سه حالت غضب، قضاوت و خلوت با نا‌محرم بیش از هر وقت دیگری به انسان نزدیک است و خلوت با نامحرم می‌تواند در فضای مجازی هم اتفاق افتد. 

مسئولان باید به مسائل اخلاقی جامعه توجه بیشتری کنند 
حجت الاسلام حسین خانی در ادامه به سنجش سود و زیان این فناوری پرداخت و گفت: در آیات قرآن از خمر و می به عنوان دو چیزی که اثرات مثبت و منفی دارند ولی بدلیل سنگین بودن کفه منفی حرام شده‌اند نام می‌برد ما هم باید ببینیم که آیا این پدیده اثرات مثبت بیشتری دارد یا منفی. 

وی با قائل شدن اثرات مثبت فراوان برای ارتباط تصویری از طریق تلفن همراه و مفید دانستن آن، بیان داشت: آنچه که مشخص است تا به الان ضرور‌ها و آسیب‌های این فناوری بیشتر از سود و منفعت آن است و باید نسبت به استفاده این پدیده تجدید نظرهایی صورت گیرد. 

معاون تهذیب حوزه علمیه با تاکید براینکه مسئولان نباید با درگیری مسائل سیاسی جریان امر به معروف و نهی از منکر و مباحث اخلاقی را فراموش کنند، گفت: مسئول دلسوز آن نیست که فقط به رتق و فتق مسائل روزمره بپردازد و باید در امر به معروف و نهی از منکر نیز وارد شوند، اگر دیدند ضرری به جامعه می‌رسد جلوی آن را بگیرند. 

وی فناوری‌هایی چون رایتل را وارد کننده آسیب به روابط همسران، روابط والدین و فرزندان و زمینه‌های اخلاقی جامعه دانست، گفت: به هرحال مدیران این پروژه باید پاسخگوی علما و مردم متدین ایران اسلامی باشند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب