افزايش سرعت اينترنت براي دسترسي به سايت‌هاي داخل
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING

 افزايش سرعت اينترنت براي دسترسي به سايت‌هاي داخل


دبیر شورای عالی فضای مجازی با اعلام تغییر سیاست‌ها و روش‌های عملیاتی شدن پروژه اینترنت ملی در کشور گفت: در تعریف جدیدی از این پروژه به دنبال آن هستیم که با ورود یک تعداد اپراتور جدید و حمایت دولت بتوانیم میان ترافیک خارجی و ترافیک داخلی روی شبکه اینترنت برای کاربران تفاوت قائل شویم که در این راستا سرعت دسترسی کاربران داخل کشور به اطلاعات داخلی نسبت به ترافیک فعلی اینترنت، افزایش چشمگیری خواهد یافت.

 به گزارش ایتنا از مهر اخوان بهابادی، با اشاره به مسئولیت‌های شورای عالی فضای مجازی از حیث سیاستگذاری، تصمیم‌گیری و راهبری و نظارت در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و فضای مجازی تاکید کرد که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تنها مسئولیت اجرایی برخی از امور را در این حوزه عهده دار است و با این تعریف تداخلی در اجرای امور میان این وزارتخانه و شورای عالی پیش نخواهد آمد. 

تعیین تکلیف پروژه‌های ملی وزارت ارتباطات 
دبیر شورای عالی فضای مجازی در مورد تکلیف پروژه‌هایی که تا روی کار آمدن این شورای عالی از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سیاستگذاری شده و بعضا نام ملی گرفته بود به مهر گفت: پروژه‌ها و طرح‌های کلان فضای مجازی در مرکز ملی فضای مجازی مورد بررسی و تصویب قرار خواهد گرفت؛ در این راستا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات وظایفی دارد که با روال قبلی در حال انجام آن است اما به طور قطع چنانچه راجع به این پروژه‌ها تصمیم‌گیری متفاوتی در مرکز فضای مجازی اتخاذ شود از آن لحظه به بعد براساس تصمیمات جدید عمل و اجرا خواهد شد؛ با این وجود تا لحظه‌ای که تصمیم جدید اعلام نشده این پروژه‌ها با همان برنامه‌های قبلی ادامه خواهد یافت. 

مخالفت با مفاهیم ملی در پروژه‌های ارتباطی 
وي درباره تصمیم گیری شورای عالی فضای مجازی برای شبکه ملی اینترنت تاکید کرد: با این مفاهیمی که در این پروژه‌ها از آنها یاد می‌شود به صورت ملی مخالف و به صورت بومی موافق هستیم؛ اینکه محصولی در داخل کشور تولید و مورد استفاده قرار گیرد بومی محسوب می‌شود و ما از آن استقبال می‌کنیم؛ اما به کاربردن واژه ملی، نماد برند یا مارک یک کشور را به دنبال دارد که اگر در مورد آن درست کار نشود حاکمیت آن کشور زیر سوال می‌رود و نابود می‌شود. براین اساس بهتر است که پروژه‌های مدنظر را با نام بومی دنبال کنیم. 

شبکه ملی اطلاعات مربوط به خدمات دولت الکترونیک است 
رئیس مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به برنامه‌های اجرای شبکه ملی اطلاعات به مهر گفت: وزارت ارتباطات براساس تکلیف، مشغول اجرای شبکه ملی اطلاعات بوده اما تلقی ما این است که آنچه در این برنامه آمده بیشتر مربوط به خدمات دولت الکترونیک است؛ به نحوی که طی برنامه پنجم توسعه وزارت ارتباطات مکلف شده تا انتهای سال دوم این برنامه، تمام دستگاه‌های دولتی را به این شبکه متصل و اطلاعاتشان را به اشتراک بگذارد و خدماتشان را ارائه دهد، اما آنچه که مردم راجع به اینترنت ملی فکر می‌کنند متفاوت از این دغدغه فعلی است. 

مردم نگران عدم دسترسی‌شان هستند 
اخوان گفت: آنچه که دغدغه ذهنی کاربران شده بحث خود اینترنت است و به نوعی مردم نگران عدم دسترسی شان هستند؛ براین اساس ما به دنبال آن هستیم که در تعریفی جدید از پروژه اینترنت ملی با ورود یک تعداد اپراتور جدید و حمایت دولت بتوانیم بین ترافیک خارجی و ترافیک داخلی روی شبکه اینترنت برای کاربران تفاوت قائل شویم به نحوی که اگر فردی در داخل کشور بخواهد به اطلاعاتی دسترسی پیدا کند که سرعت دسترسی به این اطلاعات که در داخل میزبانی می‌شود نسبت به سرعت اینترنت فعلی که ترافیک بین المللی است، بیشتر شود. 

سرعت بالا و هزینه پایین برای اینترنت ملی 
دبیر شورای عالی فضای مجازی این تفاوت سرعت را بسیار بالاتر از ۱۰ درصد برشمرد و ادامه داد: در بحث هزینه دسترسی نیز برنامه‌های متفاوتی وجود دارد که برای تشویق به میزبانی داخل کشور، حاکمیت حمایت کند و اگر کاربری خواست به محتوایی دسترسی پیدا کند که این میزبانی در داخل کشور بوده، هزینه آن برای کاربر بسیار کمتر می‌شود. 

تصویب مقدماتی طرح جدید اینترنت ملی 
وی تصریح کرد: در همین حال برای ارائه دهندگان خدمات نیز شرایط به نحوی فراهم می‌شود که اگر خواستند داخل کشور این خدمات را ارائه کنند بتوانند با هزینه کمتری نسبت به خدمات میزبانی خارج از کشور سرویس خود را ارائه دهند. 

دبیر شورای عالی فضای مجازی به مهر گفت: در این زمینه تصویب مقدماتی در کمیسیون‌های عالی تخصصی و شورای معین صورت گرفته اما برای تصویب نهایی هنوز در شورای عالی فضای مجازی تصمیم‌گیری نشده است. 

قیمتگذاری و سرعت متفاوت برای اینترنت کاربران خانگی 
اخوان با تاکید براینکه با این مدل جدید بحث قیمتگذاری و سرعت متفاوت در اینترنت کاربران خانگی احساس می‌شود در مورد زمان بندی اجرای این طرح افزود: این امر بستگی به این موضوع دارد که اپراتورهای ارتباطی طی چه زمان بندی بتوانند این طرح را داخل کشور پیاده سازی کنند؛ براین اساس با اپراتورهای فعلی مذاکراتی صورت خواهد گرفت و در صورت نیاز از اپراتورهای جدیدی که وارد میدان شوند نیز استفاده خواهیم کرد. 

اپراتور اینترنت ملی می آید 
وی به مهر گفت: حداقل چیزی که می توانیم هم اکنون اعلام کنیم این است که یک اپراتور به عنوان CDN پروایدر در کشور تعریف می‌شود و از زمانی که پروانه فعالیت دریافت کند می‌تواند کار خود را نیز آغاز کند. 

دبیر شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: پروانه این اپراتور آماده شده اما زمان انتخاب اپراتور از طریق مزایده یا هر سیکل دیگری اعلام می شود. 

محدودیت سرعت اینترنت خارجی را برنمی‌داریم 
دکتر اخوان در مورد سیاست‌های شورای عالی فضای مجازی برای رفع محدودیت سرعت دسترسی به اینترنت بیش از ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه نیز گفت: فعلا برنامه‌ای برای رفع محدودیت سرعت اینترنت خارجی نداریم. 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب