آشنايي با كيس هاردديسك ZALMAN ZM-VE200
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING

 

شايد به خاطر داشته باشيد كه پيش از افزايش تمايل كاربران براي استفاده از هارد ديسك‌هاي اكسترنال، اين محصولات از تنوع محدودي برخوردار بودند و در مقايسه با شرايط امروزي بازار هاردديسك‌هاي اكسترنال، امكان انتخاب يك ابزار مناسب براي ذخيره‌سازي و جابجايي اطلاعات به راحتي امكان‌پذير نبود. در چنين شرايطي برخي از كاربران با تهيه يك هاردديسك اينترنال و يك كيس مناسب، اقدام به ساخت هاردديسك اكسترنال مي‌نمودند و در نتيجه مي‌توانستند اطلاعات مورد نياز خود را به راحتي منتقل كنند. اما امروزه شركت‌هاي متعددي به صورت تخصصي به ساخت انواع هارديسك و ارايه آن به بازار مشغول هستند و كاربران به راحتي مي‌توانند ابزار مورد نياز خود را با توجه به ميزان بودجه، اينترفيس ارتباطي و طراحي ظاهري آن انتخاب نمايند. اما اگر ترجيح مي‌دهيد كه از يك هاردديسك ساخته خودتان استفاده كنيد بايد بگوييم كه شركت‌هايي با ارايه كيس‌هاي مناسب مي‌توانند همچنان اين نياز شما پاسخ گويند.


‌ZALMAN يكي از شركت‌هايي است كه محصولات آن از كيفيت بالايي برخوردار بوده و كاربران حرفه‌اي به خوبي با توليدات اين شركت از جمله انواع خنك‌كننده و كيس آشنا هستند. ZM-VE200 يك كيس هاردديسك از محصولات ZALMAN است كه براي بررسي در اختيار ما قرار گرفت. اين ابزار در يك بسته‌بندي ساده و مشكي رنگ ارايه مي‌شود و به همراه آن يك كابل eSATA و يك كابل USB، يك كيف مشكي رنگ و بروشور راهنما قرار دارد.


اين كيس در دو رنگ مشكي و نقره‌اي ارايه مي‌شود و ابزاري كه در اختيار ما قرار گرفت به رنگ مشكي مات بوده و از استحكام لازم برخوردار است. براي ساخت اين كيس از آلومينيوم و پلي‌كربنات استفاده شده و طراحي آن به گونه‌اي است كه اثر انگشتان روي آن باقي نمي‌ماند. درگاه‌هاي اين كيس در قطعه‌اي سخت‌افزاري كه در بالاي بدنه قرار دارد تعبيه‌ شده‌اند. در ساختار اين قطعه علاوه بر درگاه‌ها و همچنين كليد محافظت از محتويات هاردديسك، يك LED و يك نمايشگر LCD  كوچك نيز براي نشان دادن فايل‌هاي موجود در هاردديسك، عملكرد و همچنين دماي هارد تعبيه شده است. در سمت چپ اين قطعه نيز يك زبانه براي انتخاب فايل‌هاي موجود در هارد ديسك قرار دارد.


مراحل اتصال هاردديسك به كيس بسيار ساده است. ابتدا قطعه سخت‌افزاري كيس را به درگاه SATA هاردديسك متصل كرده و پس از قرار دادن آن‌ها درون كيس، پيچ‌هايي كه به همراه ابزار ارايه مي‌شوند را در دو طرف بدنه محكم كنيد. توجه داشته باشيد كه محل پيچ‌ها به كمك يك پوشش پلاستيكي در دو طرف بدنه مخفي شده‌اند تا طراحي ظاهري ابزار را تحت تاثير قرار ندهند.به گفته شركت سازنده نرخ انتقال داده از طريق درگاه USB اين كيس، 480 مگابيت برثانيه و توسط درگاه eSATA، سه گيگابيت بر ثانيه خواهد بود. همچنين هيچ محدوديتي براي نوع هاردديسكي كه انتخاب خواهيد كرد وجود نداشته و مي‌توانيد از يك هاردديسك 2,5 اينچي با سرعت چرخش5400 دور در دقيقه و يا 7200 دور در دقيقه استفاده كنيد.


شما مي‌توانيد ZM-VE200  را به عنوان يك درايو نوري مجازي نيز به كار ببنديد و اين امكان وجود دارد تا فايل‌هاي ISO را درون هاردديسك ذخيره كرده و به كمك زبانه‌اي كه در سمت چپ قرار دارد از روي نمايشگر، فايل ISO مورد نظر را انتخاب و لود كنيد. اين كيس را مي‌توانيد در سه حالت مورد استفاده قرار دهيد. حالت HDD، حالت ODD و حالت Dual. در وضعيت HDD از اين ابزار به عنوان يك هاردديسك اكسترنال استفاده خواهيد كرد. در صورتي كه بخواهيد از ZM-VE200 به عنوان درايو اپتيكال مجازي استفاده كنيد بايد آن‌را در حالت ODD قرار دهيد. توجه داشته باشيد كه در اين وضعيت تنها به فايل‌هاي ISO دسترسي خواهيد داشت و ساير اطلاعات ذخيره شده در هاردديسك قابل دسترس نخواهند بود و در وضعيت HDD نيز نمي‌توانيد از فايل‌هاي ISO استفاده كنيد. بنابراين در صورتي كه بخواهيد به تمامي فايل‌هاي هاردديسك دسترسي پيدا كنيد بايد آن‌را در حالت Dual قرار دهيد.


در مقايسه با ساير كيس‌هاي موجود، مي‌توان گفت ZM-VE200، امكانات قابل توجهي را در اختيار شما قرار خواهد داد. امكان تنظيم هاردديسك در وضعيت‌هاي مختلف و استفاده از آن به عنوان يك درايو اپتيكال مجازي و همچنين نمايشگر به كار رفته در ساختار آن از نكات قابل توجه در مورد اين كيس است.البته نمي‌توان اين نكته را نيز ناديده گرفت كه استفاده از اينترفيس USB 2.0 در پيكربندي اين ابزار به جاي اينترفيس USB 3.0 انتخاب هوشمندانه‌اي نبوده است و با توجه به قيمت اين كيس، ممكن است كاربران را به سمت خريد يك هارد اكسترنال سوق دهد. با اين وجود توجه داشته باشيد كه هيچ محدوديتي براي انتخاب هاردديسك و ميزان ظرفيت ذخيره‌سازي وجود ندارد و بنابراين ZM-VE200 مي‌تواند يك فضاي مناسب براي نگهداري اطلاعات شما باشد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب