افت فروش رایانه به دلیل نوسان زیاد قیمت آن در بازار
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING

 افت فروش رایانه به دلیل نوسان زیاد قیمت آن در بازار


یکی از اصلی‌ترین محصولاتی که برای ارتباط با دنیای مجازی و انجام فعالیت‌های روزمره در دسترس بشر قرار گرفته است لپ تاپ و رایانه‌های خانگی هستند که هر قشری با هر درآمدی نیاز به این دو محصول دارند تا نیاز‌های خود را برطرف کنند. 


 نوت‌بوک و کامپیوترهای خانگی با ارز (به ویژه دلار و درهم) خریداری می‌شوند و حتی چند محصول جزئی مانند موس، کیبورد و کیس که در کشور تولید می‌شوند نیز برای واردات "بورد" که قابلیت تولید آن در کشور وجود ندارد به ارز وابسته هستند و با کوچکترین نوسان ارز قیمت این دو محصول نیز دچار نوسان می‌شود. 


در یکی دو ماه گذشته که قیمت این محصولات روند صعودی و لحظه‌ای به خود گرفته مردم آنچنان میل و رغبتی برای خرید از خود نشان نمی‌دهند. 

در حال حاضر محدوده قیمت‌ها به صورتی است که لپ‌تاپ‌هایی که بین یک میلیون تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت دارند در گروه محصولات ضعیف قرار می‌گیرند و به ترتیب از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در سطح متوسط، از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تا دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در سطح خوب و از دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به بالا در سطح عالی قرار می‌گیرند. 


همین سطح بندی برای محصولات در اوایل سال جاری در سطح ضعیف از ۴۹۰ هزار تومان تا ۷۰۰ هزار تومان، در سطح متوسط ۷۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، سطح خوب یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و سطح عالی از یک میلیون ۷۰۰ هزار تومان به بالا بوده است. 

قیمت محصولات هر ساعت اعلام می‌شود 
یک فروشنده رایانه درباره وضعیت قیمت لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌های خانگی می‌گوید: هرروز و هر ساعت قیمت محصولات متفاوت است و تا زمانی که نرخ دلار و درهم مشخص نشود فروشی صورت نمی‌گیرد. 

این فروشنده در گفت‌و‌گو با ایسنا، اظهار می‌کند: خرید و فروش محصولات از ساعت ۱۱ که نرخ درهم و دلار مشخص می‌شود آغاز شده و با تغییر نرخ دلار و درهم در روز قیمت محصولات نیز تغییر می‌کند. 

وی با اشاره به این که حجم خرید و فروش بسیار کاهش یافته است، ادامه می‌دهد: کسانی که برای خرید مراجعه می‌کنند با اطلاع از قیمت جدید محصولات از خرید منصرف می‌شوند. 

او با بیان اینکه فروشندگان برای گذران زندگی و راکد نماندن کار خود محصولات را به قیمت زمان خرید به فروش می‌رسانند خاطرنشان می‌کند: بازار تک فروشی زیر قیمت اصلی و حتی قیمت دوبی که مبدا واردات به ایران است انجام می‌شود. 

فروش عمده دو تا سه محصول در روز 
یک عمده فروش رایانه نیز در این باره می‌گوید: در حال حاضر عمده فروشان در روز بیش از دو تا سه محصول را به فروش نمی‌رسانند و این فروش کم به دلیل عدم خرید از سوی مغازه‌داران است. 

وی اظهار می‌کند: رویه فعلی کاملا با گذشته متفاوت شده است. در گذشته روزانه ۲۰ تا ۳۰ عدد کالا تنها به یک مغازه دار فروخته می‌شد که حالا به دلیل عدم خرید مردم از مغازه داران، حجم فروش عمده‌فروشان نیز کاهش پیدا کرده است. 

وی خاطرنشان می‌کند: در شرایط فعلی عمده فروشان برای جایگزینی محصول جدید در انبار یا پرداخت سررسیدهای خود مجبور به فروش ۲۰ تا ۳۰ تایی محصولات به قیمت خرید خود هستند. 

قیمت محصولات هر روز اعلام نمی‌شود 
رئیس اتحادیه سیستم‌های اداری نیز می‌گوید: هرروز در بازار قیمت اعلام نمی‌شود. در نظام صنفی این رویه درست نیست و نباید سیستم عرضه مستقیم و فروشگاهی از این رویه پیروی کنند. 

سید مهدی میر مهدی در گفت‌و‌گو با ایسنا می‌افزاید: در سطح عرضه فروشگاهی فروش محصول با سود ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان منطقی است اما فروش با سود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان کاملا غیر منطقی و غیر قانونی است و اگر مشاهده شود با آن برخورد خواهد شد. 

وی ادامه می‌دهد: در حال حاضر بازار دچار رکود است وفروشندگان برای پرداخت سررسیدهای خود و ادامه چرخه کار محصولات خود را زیر قیمت به فروش می‌رسانند. 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب