انتخاب JPEG به عنوان محبوب‌ترین فرمت تصویری جهان
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING

 کارشناسان در یک مطالعه جدید به این نتیجه رسیدند که بر خلاف تلاش‌های فراوان برای زنده نگاه داشتن فرمت تصویری GIF، از محبوبیت این فرمت نزد کاربران و پایگاه‌های اینترنتی کاسته شده است. 


به گزارش از شماران سیستم این مطالعه توسط مرکز W3Techs انجام و در پایان مشخص شد که هم‌‌اکنون ۴/۶۲ درصد از پایگاه‌های اینترنتی تصاویر خود را مبتنی بر فرمت PNG منتشر می‌کنند و در مقابل، ۳/۶۲ درصد تصاویر مبتنی بر فرمت GIF به نمایش درمی‌آیند.

دو فرمت GIF و PNG مخصوص فشرده‌سازی تصاویر طراحی شده‌اند و اساس آنها به‌گونه‌ای است که طی فرآیند یاد شده هیچ بخشی از اطلاعات را از بین نمی‌برند.
فرمت PNG نخستین بار در سال ۱۹۹۵ با هدف پاسخگویی به فرمت GIF وارد بازار شد و در عین حال توانست کیفیت و قابلیت‌های بیشتری نسبت به آن ارایه دهد.



با این وجود، فرمت JPEG که طی فرآیند ذخیره‌سازی تصاویر بخشی از اطلاعات مربوط به آن را از بین می‌برد همچنان توانسته است عنوان محبوب‌ترین فرمت تصویری جهان را از آن خود کند.

این فرمت تصویری هم‌اکنون در ۷۲ درصد پایگاه‌های اینترنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد که گفته می‌شود محبوبیت آن همچنان رو به افزایش است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب