آیفون 5 پیش از اسرائیل به نوار غزه رسید!
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING

 آیفون 5 پیش از اسرائیل به نوار غزه رسید!



اگر چه اسرائیل از ژوئن سال ۲۰۰۷ نوار غزه را محاصره کرد و ارتباط آن را با جهان خارج قطع نمود، با این حال هر محصول مرتبط با فناوری‌های نوین و به ویژه کالاهای مربوط به حوزه ارتباطات، پیش از آن که در برخی کشورهای مجاور این منطقه فلسطینی‌نشین دیده شود، در بازارهای شلوغ غزه به فروش می‌رسد! 


 «هشام محمد» خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی روسیه در گزارشی به نحوه ورود آیفون ۵ به نوار غزه و مسائل مربوط به آن پرداخته است. 

وی می‌گوید آیفون ۵ که چند روزی بیش از رونمایی آن توسط اپل نمی‌گذرد، پیش از آن که در بازار مدرن اسرائیل یافت شود، توسط ساکنان غزه به کار گرفته شده است. 

در خیابان وحدت، یکی از مهم‌ترین خیابان‌های شهر غزه، یک فروشگاه زیبا که عرضه‌کننده گوشی‌های تلفن همراه است، مملو از مشتری‌ها و بازدیدکنندگانی از گروه‌های سنی مختلف است. 

در بین این افراد، جوانانی که مایلند یک عدد آیفون ۵ را خریداری کنند، دیده می‌شود. 

«حسام الحلو» مدیر این فروشگاه، با اشاره به فروش بالای آیفون ۵ در این منطقه می‌گوید: ثروتمندان ساکن در نوار غزه و عاشقان فناوری‌های نوین و کسانی که دوست دارند تلفن‌های هوشمند جدید را به دست بگیرند، فروش بالای آیفون ۵ را در غزه رقم زده‌اند. 

از وی سوال شد با توجه به حصار چند ساله‌ای که اسرائیل بر نوار غزه وضع کرده، این دستگاه‌ها چگونه به این منطقه می‌رسد؟ 
وی به تونل‌های قاچاق اشاره کرد و گفت این معابر باعث می‌شود هر محصول جدیدی به دست مشتری‌ها در غزه برسد. 

وی افزود آیفون ۵ از دبی، گذرگاه سلوم در مرز مصر و لیبی و بازار آزاد در منطقه عقبه در اردن خریداری و قاچاق می‌شود. 

بر اساس این گزارش، قیمت هر گوشی آیفون ۵ در غزه بین ۱۱۷۰ تا ۱۴۸۰ دلار است که دو برابر قیمت این گوشی در آمریکا محسوب می‌شود. 

حسام الحلو در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی روسیه مبنی بر این که با وجود شرایط دشوار اقتصادی که ساکنان نوار غزه با آن دست به گریبان هستند و با توجه به فقر موجود در منطقه، دلایل استقبال از آیفون ۵ چیست، گفت: فلسطینی‌ها عاشق فناوری‌های ارتباطی و گوشی‌های همراه هستند، به گونه‌ای که به محض ورود نسل جدید این تلفن‌ها به بازار، نسبت به خرید آن اقدام می‌کنند. 

وی خاطرنشان کرد: برخی نیز این دستگاه‌ها را از بازارهای جهانی قاچاق می‌کنند. 

حسام الحلو گفت هر کس از ساکنان غزه که بخواهد دستگاه پیشرفته‌ای را که به تازگی در بازارهای جهانی ارائه شده بخرد، می‌تواند ظرف ۲۴ ساعت، با استفاده از تونل‌های قاچاق به خواسته‌اش برسد! 

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: چند روز پس از عرضه آیفون ۵ در بازارهای آمریکا، این گوشی با قیمت‌های گزافی در فروشگاه‌های غزه قابل خریداری بود ولی به مرور زمان و با افزایش تعداد این دستگاه‌ها برای فروش، قیمت آن به سرعت کاهش یافت. 

وی تاکید کرد فروشندگان در روزهای اولیه عرضه آیفون ۵ به سودهای کلانی دست یافتند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب