استیو بالمر:
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING
15 / 8برچسب:, :: 11 ::  نويسنده : BlackHats

  عصر جدیدی از تکنولوژی‌های موبایل و همراه برای غول نرم‌افزاری جهان آغاز شده است و «استیو بالمر» درست در همین سال‌ها روزهای پرمشغله‌ای را در مایکروسافت می‌گذراند. 


مایکروسافت سال‌های سال با سیستم‌عامل محبوب ویندوزش پادشاه دنیای تکنولوژی در کامپیوترهای شخصی بود، اما با آغاز عصر Past PC یا دستگاه‌های دیجیتال شخصی قابل حمل، موبایل‌های هوشمند یا تبلت‌ها و تغییر نیاز سعی دارد با روند جدید بازار همراه شود. 
حالا مایکروسافت در انتظار یک تغییر و تحول بزرگ است که رشد و رونق گذشته را برای این شرکت به همراه بیاورد. غول نرم‌افزاری دنیای تکنولوژی امیدوار است با تکیه بر سیستم‌عامل جنجالی جدیدش و البته اولین دستگاه در حوزه دستگاه‌های کامپیوتری شخصی یعنی تبلت سرفیس بتواند بخشی از بازار را که تا حالا در آن حضور نداشت، با خودش همراه کند. 



براساس آخرین آمار موسسه تحقیقاتی Gartner، سهم مایکروسافت از بازار جهانی موبایل‌های هوشمند تا کمتر از
3 درصد بوده است و مسوولان این شرکت تلاش می‌کنند تا سهم بیشتری از این بازار پر رونق را در اختیار بگیرند و به سطح رقبای بزرگی مانند اپل برسند.

در همین راستا مدیرعامل 56 ساله مایکروسافت هفته گذشته و بعد از مراسم معرفی و رونمایی از سیستم‌عامل جدید ویندوز 8، تبلت سرفیس، ویندوز RT و ویندوزفون 8 این شرکت، مصاحبه‌ای درباره پیش‌بینی میزان محبوبیت ویندوز 8 در بازار، حضور مایکروسافت در بازار دستگاه‌های هوشمند و برنامه‌های آینده این شرکت با وب‌سایت وال استریت ژورنال انجام داده است که آن را در اینجا می‌خوانیم:


- شما در حال حاضر قدم کوچکی در بازار موبایل‌های هوشمند که در تسخیر اپل و آندروید است، گذاشته‌اید. چه چیزی می‌تواند سهم شما را در این بازار تکان بدهد؟

نکته اول داشتن یک محصول عالی است. شما چیزهایی در ویندوزفون‌ها پیدا می‌کنید که روی آیفون یا موبایل‌های آندرویدی نیست. البته این کافی نیست، ولی فوق‌العاده است. مورد دوم این است که مردم واقعا باید بتوانند آن محصولات را ببینند، در دست بگیرند و از نزدیک حسشان کنند. در آمریکا شما می‌توانید به یک فروشگاه AT&T یا Verizon بروید که ویندوز فون‌ها در آنجا به خوبی معرفی می‌شوند و فروشنده‌ها این محصولات را به خوبی می‌شناسند. سوم اینکه ما باید داستان را با صدای خودمان تعریف کنیم. مدتی است که تبلیغات ویندوز فون نداشته‌ایم، اما می‌بینید که از این به بعد می‌رویم بیرون و تبلیغ می‌کنیم.


- آیا مایکروسافت علاقه‌ای به ساخت موبایل هوشمند خودش دارد؛ شبیه روشی که برای ساخت اولین دستگاه کامپیوتری خودش یعنی تبلت سرفیس داشت؟

ما خیلی خوشحال هستیم که در فصل تعطیلات امسال با شرکایی مانند نوکیا، سامسونگ و اچ تی سی حضور قدرتمندی در بازار خواهیم داشت. چه برنامه‌ای برای انجام یک کار متفاوت داشته باشيم و چه برنامه‌ای نداشته باشیم، من هیچ نظری در این مورد نمی‌دهم.


- مایکروسافت این روزها بیشتر از گذشته درباره اینکه چطور محصولاتش مانند کامپیوترهای شخصی مبتنی بر ویندوز، موبایل‌های ویندوزی، ایکس باکس به خوبی با هم کار می‌کنند صحبت می‌کند. چرا این موضوع اهمیت دارد؟

مشخص است که این یک موضوع با ارزش است. اگر یکی از صدها میلیون شخصی هستید که یک کامپیوتر شخصی مبتنی بر ویندوز می‌خرند، با یکپارچه شدن حساب کاربری، ذخیره فایل‌ها و فهرست آهنگ‌ها و بازی‌ها به روشی که ما در نظر داریم، همه چیز برای شما بسیار آسان‌تر خواهد شد. 
ما در حال حاضر صادرات قابل توجهی از کامپیوترهای شخصی مبتنی بر ویندوز را داریم و این نقطه قوت مهمی است.


- در این مدت کوتاه استقبال عمومی از ویندوز 8 و تبلت سرفیس چطور بوده است؟

از نظر عددی چیز جالب توجهی وجود ندارد که گزارش کردن آن لازم باشد، اما اگر بخواهید به خرده‌فروشی‌های ما تلفن بزنید، آنها به شما خواهند گفت «ما یک شروع خیلی خیلی خوب داشته‌ایم.» در خیلی جاها موجودی دستگاه‌های دیجیتال لمسی تمام شده است.
هفته پیش در سان‌فرانسیسکو با دوستانم شام می‌خوردیم که یک لپ‌تاپ خیلی باریک لمسی بیرون آوردم و دیگران گفتند «وای ما هرگز فکر نمی‌کردیم قابلیت لمسی بتواند در یک لپ‌تاپ هم ارزشمند و مهم باشد.»

- آیا شما مدل کسب‌وکار اپل را ترجیح می‌دهید که سخت‌افزار و نرم‌افزار را در کنترل خودش دارد؟

ما مدل خودمان را که در حال حاضر اجرا می‌کنیم، دوست داریم و در عین حال سعی داریم آن را رشد بدهیم. اپل در هر بخشی که رقابت می‌کند، شرکتی با حجم کم فروش است، البته به جز تبلت‌ها. در بازار کامپیوترهاي شخصی، وقتی ویندوز 90 درصد بازار فروش را در اختیار دارد اهمیت تنوع را نشان می‌دهد. در آینده در بازار تبلت‌ها هم خواهیم دید که این اهمیت چطور تعریف می‌شود.
- بنیانگذار شرک

ت مایکروسافت یعنی بیل گیتس، یک ماموریت مشهور برای این شرکت داشت و آن «قرار گرفتن یک کامپیوتر روی هر میز در هر خانه» بود. ماموریتی که شما امروز برای مایکروسافت و آینده دارید چیست؟

ما در داخل شرکت درباره این بحث می‌کنیم که امکان استفاده افراد و کسب‌وکارها در سرتاسر دنیا از تمام ظرفیت‌شان را برای آنها فراهم بکنیم. صرف‌نظر از اینکه می‌خواهد جذاب باشد یا نه، هدف ما قرار دادن شما و کاربران در موقعیتی است که دنیای خودتان را کنترل کنید و همچنین این امکان را داشته باشید که کارهایی را که قبلا نمی‌توانستید انجام بدهید، حالا به انجام برسانید.


- روند تغییر مایکروسافت برای رسیدن به این هدف و انجام این ماموریت چگونه خواهد بود؟

شما واقعا می‌بینید که مایکروسافت با ویندوز 8 و ویندوزفون کاملا یکپارچه شده است. این خیلی قابل توجه است. شما یک سرفیس می‌خرید، تمام این محصول چه سخت افزار و نرم افزار ساخت مایکروسافت است. 
آفیس و اسکایپ، همه‌ اینها در این محصول هست. ما روی دستگاه‌هایی با سرویس‌های یکپارچه متمرکز شده‌ایم و فعلا در ابتدای راه، سه تا از آنها را داریم: موبایل ویندوزی، ایکس باکس و ویندوز 8. اینها رگ‌هایی هستند که ما ارزش‌های خودمان را از طریق آنها جاری می‌کنیم.


- قبلا گفته‌ بودید که می‌خواهید تا زمان فارغ‌التحصیلی کوچک‌ترین فرزندتان از دبیرستان، مدیر عامل باقی بمانید. آیا این هنوز برنامه اصلی شماست؟

من این را خیلی سال پیش گفتم. از اینکه می‌توانم مایکروسافت را در این دوران فوق‌العاده مدیریت کنم، خوشحالم. کارم را دوست دارم، از انجامش خوشحالم و از آن انرژی می‌گیرم. تا وقتی که امکانش باشد، خواهم ماند؛ یعنی تا وقتی که هم هیات‌مدیره من را بخواهد و هم خودم حس کنم که می‌توانم چیزی به ارزش‌های شرکت اضافه کنم یا تا وقتی که شخص بهتری بیاید و مسوولیت را بپذیرد. 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب