نوجوانان ايراني روزي 6 ساعت در اينترنت
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING

عضو انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران با بیان اینکه دانش‌آموزان خراسان رضوی می‌توانند الگوی موفق کاربران فناوری اطلاعات باشند، گفت: والدین در حوزه آشنایی با فناوری اطلاعات بسیار عقب‌تر از دانش آموزان خود هستند.
نوید کمالی در گفت‌وگو با (ایسنا) - اظهار کرد: با توجه به مطالعات و آمارهای جهانی بسیاری از جوانان امروزه بیش از یک رسانه را در یک زمان استفاده می‌کنند، برای مثال تلفن زدن، بازی کردن و استفاده از اینترنت در قالب بازی‌های گروهی تحت شبکه؛ این بدان معنی است که برخی کودکان و نوجوانان به طور متوسط در روز 8 ساعت از رسانه‌ها و محتوای دیجیتال استفاده می‌کنند که حداقل 6 ساعت آن به استفاده از اینترنت برمی‌گردد.
وی تصریح کرد: باید آموزش بهره‌گیری صحیح از فناوری اطلاعات و اینترنت به کودکان و نوجوانان آموزش داده شود ولی متاسفانه امروزه غالبا والدین و حتی بعضا آموزگاران و معلمان در حوزه آشنایی با فناوری اطلاعات بسیار عقب‌تر از دانش‌آموزان خود هستند که این موضوع در دراز مدت می‌تواند آسیب‌های جدی به جامعه و نسل جدید کشور وارد کند.
کمالی با بیان اینکه نظام آموزشی کشور باید بر مبنای فناوری اطلاعات شکل بگیرد، ادامه داد: بی‌توجهی به فناوری اطلاعات و عصر دانش‌محوری، می‌تواند سرعت، آهنگ رشد علمی کشور را تحت تاثیر منفی قرار دهد.
دبیر کمیته فناوری دومین کنفرانس ملی دولت همراه اعلام کرد: امروزه طبق آمارهای ارائه شده در سال تحصیلی جدید، بیشترین تعداد دانش‌آموز را استان خراسان رضوی با 978 هزار و 672 دانش‌آموز در بین سایر استان‌های کشور در اختیار دارد که این خود می‌تواند پتانسیلی ویژه برای آینده این منطقه از ایران اسلامی محسوب شود.
وی اضافه کرد: تعداد بالای دانش آموزان و علاقمندان ادامه تحصیل در مقاطع عالی و دانشگاهی این ضرورت را ایجاد می‌کند که مدیران و کارشناسان آموزشی توجه ویژه‌ای به حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات داشته باشند.
کمالی عنوان کرد: طبق آخرین آمارهای ارائه شده توسط منابع آماری کشور، استان خراسان رضوی بیش از 759 هزار کاربر اینترنت دائمی دارد که ضریب نفوذ اینترنت در افراد بالای 6 سال بوده که طبق این آمار در افراد 6 ساله و بالاتر بیش از 15 در صد است، بر اساس همین آمار ضریب نفود اینترنت در شهروندان خراسانی 10 ساله و بالاتر به بیش از 15 درصد می‌رسد.
وی اظهار کرد: باید پذیرفت که توجه به جنبه‌های آموزشی و فرهنگی فناوری اطلاعات در حوزه کودکان و نوجوانان می‌تواند علاوه بر رشد توانایی‌های فکری و اجتماعی آن‌ها، از بسیاری از معضلات و مشکلات فرهنگی و اجتماعی متوجه آن‌ها نیز جلوگیری کند.
او بیان کرد: امروزه الگوهای دولت الکترونیک و دولت همراه و تکنولوژی‌های مربوط به این دو حوزه از جمله m-Learning و e-learning می‌تواند قالبی مناسب جهت پیاده‌سازی نظام آموزشی فناوری محور برای دانش‌آموزان مناطق شهری و حتی مناطق محروم و مرزی باشد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب