ابررایانه ۳ ترافلاسپی جنگ سایبری ساخته شد
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING

 

abar rayane ابررایانه 3 ترافلاسپی جنگ سایبری ساخته شد  مهندس عباس جم مجری طرح با اشاره به تهدیدات روز افزون علیه زیرساخت‌های اساسی و حیاتی کشور در فضای تبادل فناوری اطلاعات، افزود: در این راستا با اجرای یک پروژه تحقیقاتی، ابررانش ارزیابی امنیت با نام «آرا» را طراحی و پیاده‌سازی
کردیم.
وی قدرت پردازشی این ابررانش را سه ترافلاپس ذکر کرد و گفت: ماموریت اصلی این سامانه پردازش اطلاعات با سرعت بالا به منظور ارزیابی امنیت پروتکل‌ها، مکانیزم‌ها، الگوریتم‌ها، سیستم‌ها و شبکه‌هاست.

 

این محقق شرکت دانش‌بنیان با اشاره به کاربردهای ابررانش آرا، خاطرنشان کرد: این ابررانش در حوزه جنگ الکترونیکی در فضای سایبری کاربردهای گوناگونی دارد و می‌تواند هم در زمینه دفاعی و هم در زمینه اقدامات پیشگیرانه کمک شایانی به کشور کند.
وی از اجرای پایلوت در حوزه جنگ سایبری این طرح خبر داد و یادآور شد: در نخستین آزمایش پایلوت ابررانش آرا توانستیم به حدود سه هزار سایت رژیم اشغال‌گر قدس در مدت زمان محدودی دسترسی یابیم و کنترل کامل این سرورها را در دست بگیریم.
به گفته جم ابررانش ارزیابی امنیت طراحی شده قابلیت بالایی در رزمایش‌های سایبری و جنگ الکترونیکی به منظور مقابله با تهدیدات نرم علیه کشور دارد.
مجری طرح اضافه کرد: علاوه بر این «آرا» می‌تواند با جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز در حوزه فناوری‌های نوین از منابع خارجی مرتبط، کشور را در مسیر پیشرفت و جهش در فناوری‌ها یاری رساند. وی شناسایی و کشف نقاط ضعف و آسیب رسان شبکه را از دیگر کاربردهای این ابررانش نام برد و در این‌باره توضیح داد: ابررانش آرا، به کمک الگوریتم‌های تقسیم مساله و موازی سازی روش‌های شناخته شده، قادر به شناسایی نقاط ضعف و آسیب‌پذیری‌های سیستم و شبکه‌هاست.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب