سالانه 8.9 میلیون دلار صرف خسارت‌های ناشی از جرايم سايبری می‌شود
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING

  بنا بر سنجشی كه پانمان اینستیتوت (Ponemon Institute) بر روی 56 شركت و سازمان دولتی صورت داده، معلوم شده است كه میانگین هزینه‌های مربوط به حملات سایبری به این مؤسسات در سال گذشته 8.9 میلیون دلار بوده كه این رقم شش درصد بیشتر از رقم سال پیش‌تر از آن است. 

در اين سنجش برای نخستین بار كشورهایي چون بریتانیا، آلمان، استرالیا، و ژاپن نيز مورد بررسی قرار گرفته اند و معلوم شده هزینه‌های ناشی از حملات سایبری در اين كشورها به طور چشمگیری پایین‌تر از آمريكا بوده است.برای مثال، 5.9 میلیون دلار در آلمان، و 5.1 میلیون دلار در ژاپن. 

این تحقیق كه با حمایت اچ پی انترپرایز سكیوریتی انجام شده است، در گزارش خود در مورد بالا بودن میزان جرایم سایبری در ایالات متحده چنین توضیح می‌دهد: "ما دریافتیم كه شركتهای ایالات متحده با احتمال بیشتری مورد انواع پرهزینه حملات قرار ميگیرند- حملاتی چون نفوذهای مخرب، كد مخرب و رخدادهای مبتنی بر وب." 

بنا بر اعلام سازمان فناوري اطلاعات، بنیانگذار این مؤسسه، لری پانمان، اذعان میكند كه به سبب مشاركت تنها 56 سازمان در این سنجش، برای دستیابی به نتیجه‌ای قاطع در مورد دلیل بالاتر بودن هزینه‌های ناشی از حملات سایبری نمونه كافی در اختیار نبود. در بریتانیا و استرالیا كه میزان هزینه ناشی از جرایم سایبری به ترتیب 3.2 میلیون و 3.3 میلیون دلار است، حملات DoS متداول‌تر بوده است. 

شركت‌های آلمانی كم تر در معرض خطر حملات DoS و كد مخرب بوده‌اند و این در حالی است كه شركتهای ژاپنی كم‌تر در معرض نفوذهای مخرب و حملات مبتنی بر وب قرار گرفته‌اند. 

این تحقیق به پنج عامل "بیرونی" هزینه‌ساز مرتبط با جرایم سایبری اشاره كرده است: اخلال در كسب و كار، سرقت یا از دست رفتن اطلاعات، از دست رفتن درآمد، خرابی تجهیزات، و "سایر موارد". عوامل هزینه‌ساز "درونی" عبارت بودند از ردگیری، بررسی و شناسایی، جلوگیری، بازیابی، و اقدامات مرتبط بعدی برای ممانعت از حملات آتی. 

شركت‌ها آمریكایی اعلام كرده‌اند كه سرقت اطلاعات 44 درصد از كل هزینه‌های بیرونی را باعث شده‌اند. 

هزینه‌های جرایم سایبری در 56 شركتی كه در این سنجش مشاركت داشتند از 1.4 میلیون تا 46 میلیون دلار متغیر بود. بخش اعظم هزینه‌های ناشی از جرایم سایبری صرف كاهش حملات DoS، نفوذهای مخرب و حملات مبتنی بر وب شده است. 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب