همه گارانتی‌های لپ‌تاپ در یک گزارش
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING

 طي سال‌هاي اخير متوليان بازار كامپيوتر توجه زيادي به مبحث گارانتي داشته و با وجود بحث تحريم كشور ما، از جانب برخي از عرضه‌كنندگان اين كالاهاي تكنولوژيك‌، تلاش زيادي براي فرهنگ‌سازي اين مقوله در بازار كرده‌اند. 

تلاش‌هايي كه گروهي از فعالان بازار آنها را بي‌نتيجه دانسته و مي‌گويند: در كشوري كه در تحريم به سر مي‌برد و بخش عمده كالاهاي آي تي از طريق قاچاق يا بدون اجازه نمايندگي مركزي وارد بازارش مي‌شود، گارانتي و خدمات پس از فروش معني ندارد! البته اين اظهار نظرها بر پايه مشاهدات اين دسته از فعالان و كارشناسان بازار از عملكرد برخي از شركت‌هاي بي‌نام و نشان گارانتي‌كننده كالا بود.

شركت‌ها و فروشگاه‌هايي كه كالا را تنها روي يك برگ كاغذ گارانتي مي‌كردند و زماني كه موعد اجراي تعهدات آنها فرا مي‌رسد از زير بار مسووليت شانه خالي مي‌كردند.

اما گروه ديگري كه اكثرا از فعالان شركتي بازار بوده با اعتقاد بر اين موضوع كه مصرف‌كننده حق دارد از خدمات پس از فروش مطمئن بابت خريد كالا بهره‌مند شود، اقدام به راه‌اندازي مراكز خدمات پس از فروش كرده و تا حدودي با ارائه خدمات پس از فروش مطلوب توانستند توجه و اعتماد خريداران كالاهاي آي تي به ويژه لپ‌تاپ را جلب كنند. پس از مدتي نيز تعدادي از شركت‌هاي واردكننده توانستند، عنوان نمايندگي فروش را از برخي از توليدكنندگان يا نمايندگي‌هاي مركزي اخذ كنند. واردكنندگان برندهايي نظير msi ، Lenovo ، acer ، asus و... از اين دسته‌اند. برخي از شركت‌هاي واردكننده محصولات فاقد نمايندگي نيز (اپل، سوني، اچ پي و...) توانستند راهكاري ارائه دهند و تنها به عنوان شركت ارائه دهنده خدمات پس از فروش به خريداران محصولات اين برندها خدمات ارائه دهند. به اين ترتيب بازار آشفته لپ‌تاپ تا حدودي سرو سامان گرفت و گارانتي و خدمات پس از آن فروش نزد خريداران ارج و قرب بيشتري يافت، اما شرايط به همين منوال باقي نماند!

گارانتي از مد افتاد!

در بازار كامپيوتر به ويژه لپ‌تاپ گويا ديگر گارانتي مانند سابق ارج ندارد و به بيان ساده تر از مد افتاده است! اين را يكي از فروشندگان بازار لپ‌تاپ مي‌گويد.

به گفته وي اكنون با توجه به افزايش شديد قيمت‌ها در بازار شاهد هستيم كه دوباره مصرف كنندگان به سمت خريد كالاهاي بدون گارانتي رفته‌اند. كارشناسان و فعالان بازار مي‌گويند: در شرايط فعلي با توجه به رشد شديد قيمت‌ها اكثر خريداران در پي يافتن كالايي حتي 50 هزار تومان ارزان تر هستند.به همين دليل توجه ها به سمت گارانتي كم شده است.به گفته آنها اين يك خطر براي بازار لپ‌تاپ ما محسوب مي‌شود و مصرف‌كنندگان بايد بدانند كه اگر چه مبلغ كمتري بابت گارانتي نبودن لپ‌تاپ مي‌پردازند، اما اين كاهش هزينه به دردسرهاي بعد از خريد نمي ارزد.كارشناسان همچنين توصيه مي‌كنند از شركت‌هاي شناخته شده در زمينه ارائه خدمات پس از فروش لپ‌تاپ خريداري كنند و قبل از خريد درمورد شرايط گارانتي اطلاع كسب كنند؛ چرا كه شرايط گارانتي شركت‌هاي ارائه‌دهنده خدمات پس از فروش با هم متفاوت است. در اين گزارش ما به معرفي شركت‌هاي گارانتي‌كننده معتبر لپ‌تاپ و همچنين گارانتي آنها پرداخته‌ايم. پس اگر قصد خريد لپ‌تاپ داريد و مي‌خواهيد بدانيد به‌عنوان يك خريدار از چه حقوقي بهره‌مند هستيد اين گزارش را بخوانيد:

APPLE

محصولات اين برند جزو دسته‌اي است كه در كشور ما فاقد نمايندگي فروش هستند، اما تعدادي از واردكنندگان محصولات اين برند خدمات پس از فروش به مشتريان خود ارائه مي‌دهند. در بين ارائه‌دهندگان خدمات پس از فروش براي محصولات اپل شركت‌هاي نقش، اپل ايران، دلتوس از ارائه دهندگان خدمات پس از فروش شناخته شده در بازار هستند.

اكثر اين شركت‌ها خدمات پس از فروش يكساله براي لپ‌تاپ‌هاي اين برند شامل MAC BOOK PRO ، MAC BOOK AIR ارائه مي‌دهند كه خدمات شامل تعمير و رفع عيب سخت افزاري و نرم‌افزاري دستگاه است. اين شركت‌ها همچنين يك مدت زمان سي روزه براي تعويض دستگاه معيوب خريداران در نظر گرفته‌اند. در بين اين شركت‌ها نقش از آن دسته شركت‌هايي است كه خدمات پس از فروش طولاني‌تري را براي MAC BOOK PROهاي اپل ارائه مي‌دهد.

اين شركت براي MAC BOOK PROهايش سه سال خدمات پس از فروش ارائه مي‌دهد. خدمات پس از فروش براي MAC BOOK AIR‌هاي اين شركت هم يكسال است. اين را هم در نظر داشته باشيد كه رفع ايراداتي كه ناشي از ضربه شديد، رطوبت و... باشد جزو تعهدات شركت‌هاي ارائه دهنده خدمات پس از فروش براي محصولات اپل نيست.

ارائه لپ‌تاپ جايگزين در صورت طولاني شدن مدت رفع عيب دستگاه، ارائه آموزش‌هاي لازم براي استفاده از سيستم‌عامل منحصر به فرد اپل و... از ديگر خدماتي است كه اين شركت‌ها ارائه مي‌دهند.

اين را هم بگوييم كه برخي از عرضه‌كنندگان محصولات اين برند، از نام شركت‌هاي مطرح ارائه دهنده خدمات پس از فروش سوءاستفاده مي‌كنند.پس قبل از خريد در اين مورد دقت ويژه اي داشته باشيد.

SONY

به غير از ايران رهجو كه خود را نماينده رسمي شركت سوني در ايران معرفي مي‌كند و بابت فروش لپ‌تاپ‌هاي سوني خدمات پس از فروش سه ساله ارائه مي‌كند شركت‌هاي ديگري نظير امرتات، نقش، ستاره درخشان و... در اين زمينه به ارائه خدمات پس از فروش يكساله مي‌پردازند. تفاوت خدمات پس از فروشي كه ايران رهجو ارائه مي‌كند با ساير شركت‌ها اين است كه ايران رهجو باتري و آداپتور و شارژر را گارانتي نكرده ولي در عوض مدت زمان گارانتي اين شركت بيشتر است. اين شركت در صورت طولاني شدن مدت تعمير لپ‌تاپ (بيش از يك هفته) يك لپ‌تاپ جايگزين به صاحب كالا ارائه مي‌دهد. اين شركت‌ها هم دستگاه را در برابر صدمات ناشي از رطوبت و شكستگي‌هاي ناشي از استفاده نامناسب، گارانتي نمي‌كنند.


ACER&LENOVO

اين لپ‌تاپ‌ها در ايران داراي نمايندگي فروش هستند.سازگار ارقام به عنوان نماينده فروش شناخته شده‌اي در اين زمينه سال‌هاست فعال است. اين شركت اعلام كرده است كه براي لپ‌تاپ‌هايش خدمات پس از فروش دو ساله ارائه مي‌دهد و نهايت تلاش خود را در كاهش هزينه‌هاي تعمير و همچنين مدت زمان تعمير دستگاه به كار مي‌برد. اين شركت اعلام كرده است كه تعمير و رفع عيب دستگاه نهايتا 15 روز زمان برده و حتي لپ‌تاپ‌هايي كه مدت گارانتي آنها به اتمام رسيده از تسهيلاتي در رابطه با زمان تعمير و... بهره‌مند مي‌شوند. شركت امرتات هم بابت فروش لپ‌تاپ‌هاي ابن دو برند خدمات پس از فروش دو ساله با شرايط شركت سازگار ارائه مي‌دهد. خرابی پیکسل بر اساس جداول استاندارد ارائه شده توسط کارخانه سازنده (مندرج در سایت کارخانه سازنده)، شكستن، خط افتادن يا بخار گرفتن لنز درايو نوري، به دليل استفاده از ديسك‌هاي غير استاندارد، سوختن شارژر دستگاه در اثر نوسانات برق و... از مواردي است كه خارج از تعهدات شركت گارانتي كننده دستگاه است.


ASUS

محصولات اين برند را هم شركت‌هاي سازگار با همان شرايط لپ‌تاپ‌هاي ACER و LENOVO و همچنين شركت‌هاي آواژنگ، آوات، دفتر ايسوس در ايران و... به عهده دارند. اين شركت‌ها براي لپ‌تاپ‌هاي اين برند دو سال خدمات پس از فروش و براي آداپتور و باتري يكسال خدمات تعويض و تعمير در نظر گرفته است. در بين اين شركت‌ها آوات خدمات پس از فروش آنلاين براي لپ‌تاپ‌هاي اين برند ارائه داده و آواژنگ هم به دليل اينكه به تازگي به جرگه گارانتي كنندگان لپ‌تاپ‌هاي اين برند پيوسته است خدمات چنداني ارائه نمي‌كند، اما به هر حال اين شركت هم خدماتي نظير سازگار و... براي لپ‌تاپ‌هاي اين برند ارائه مي‌كند.

MSI

لپ‌تاپ‌هاي اين شركت با گارانتي شركت ماتريكس به بازار عرضه مي‌شود.

اين شركت براي لپ‌تاپ‌هاي MSI خدمات پس از فروش 400 روزه و براي ميني لپ‌تاپ‌هاي اين برند خدمات پس از فروش 300 روزه ارائه مي‌دهد.

همچنين شارژر و باتري و آداپتور دستگاه هم تا زمان اتمام گارانتي دستگاه تحت گارانتي است. بر اساس اعلام اين شركت در تمام طول مدت گارانتي در صورتي كه دستگاه ايراد غيرقابل رفعي داشته باشد، شركت دستگاه جديد به صاحب لپ‌تاپ تحويل مي‌دهد.

DELL

شركت زيگورات يكي از مطرح ترين شركت‌هاي ارئه دهنده خدمات پس از فروش لپ‌تاپ‌هاي DELL در بازار ايران است. اين شركت براي لپ‌تاپ‌هاي سري لتيتيود كه قيمت بسيار بالاتري نسبت به ساير مدل‌هاي DELL دارد گارانتي سه ساله و براي ساير لپ‌تاپ‌هاي DELL گارانتي يكساله ارائه مي‌دهد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب