معرفی تازه‌های iOS 6 سیستم عامل جدید اپل
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING

   نسخه جدید سیستم عامل iOS اپل سرانجام از دیروز برای گوشی‌های آیفون، آی پاد تاچ و آی پد آماده دانلود شد. 

این سیستم عامل شامل بهبودهای متعددی است از Passbook گرفته تا عکاسی پانوراما این سیستم عامل را به یکی از قدرتمندترین سیستم‌عامل‌های موبایل تبدیل کرده است. 

خوشبختانه این سیستم عامل رایگان است و برای دستگاه‌های New ipad ، آی پد ۲ ، آیفون 4S ، آیفون ۴ و آیفون 3GS و نسل جهارم آی پاد تاچ قابل نصب است. البته آیفون ۵ و نسل‌های جدیدتر آی‌پاد تاچ که اخیرا معرفی شدند عملا به این سیستم عامل مجهز هستند. 

ما در اینجا به مهمترین تغییرات این سیستم عامل اشاره می‌کنیم: 

۱ - اشتراک در فیس بوک 


این امکان در هنگام معرفی iOS6 معرفی شد به واقع مشابه کاری بود که اپل در هنگام معرفی iOS 5 با توییتر انجام داد بود ولی حالا پست کردن در فیس بوک و توییتر به مراتب ساده شده است. از بخش مرکز هشدار یا Notification Center حالا به سادگی می‌توان در این دو شبکه اجتماعی مطلبی را به اشتراک گذاشت.


۲- مزاحم نشوید 

این واقعا یکی از بهترین کارهایی است که اپل در این سیستم عامل انجام داده. برای همه طرفداران آیفون سروصداهای متعدد آیفون در نیمه شب و پریدن از خواب واقعا آزار دهنده است هر چند البته همواره امکان سایلنت کردن آیفون وجود داشته اما حالا این امکان به وجود آمده که به طور خودکار و در ساعات مشخص ( که توسط کاربر مشخص می‌شود) این سیستم فعال شود. در همین حال امکان اینکه تماس های تلفنی را هم شامل این برنامه کرد هم وجود دارد ضمن اینکه یک امکان جالب دیگراینکه می‌توان حتی برنامه ریزی کرد اگر کسی دو بار زنگ زد ( که نشان دهنده کار ضروری است) برای بار دوم سیستم غیر فعال شده و تماس صوتی را با صدای بلند پخش می‌کند.برای تنظیمات به این بخش مراجعه کنید 
Settings > Notifications > Do Not Disturb 


۳- سیری ورزشی شد 


حالا از سیری می‌توانید بپرسید که نتیجه فلان مسابقه چی شد یا مثلا جدول لیگ بسکتبال آمریکا را نشان بده. در سیستم عامل جدید نتایج چندین لیگ ورزشی از بسکتبال گرفته تا والیبال و فوتبال در آمریکا و ایتالیا و آلمان و انگلیس در اختیارسیری قرار دارد که می‌توانید از او نتیجه را سوال کنید. 



۴- بازکردن برنامه با سیری


حالا سیری کاری را که پارسال ازش انتظار داشتیم را انجام می‌دهد و آن باز کردن برنامه است. به سیری بگویید مثلا برنامه Camera را باز کن و اینکار را برای شما انجام میدهد. این برای کسانی که دهها اپلکیشین روی دستگاهشان دارند و پیدا کردن هرکدام چندان ساده نیست، امکان ارزشمندی است. برای اینکار بگویید 
“Open (or Run) App Name, و اینکار انجام می‌شود. این امکان البته فقط روی آی پد ۳ ، نسل پنجم آی پاد تاچ و آیفونهای ۴ اس و ۵ قابل انجام است. 


۵ - پست کردن در فیس بوک با سیری 


و بالاخره سیری که ظاهرا همه آپدیت‌هایش را گذاشته بوده برای این نسخه می‌تواند توییت کند و در فیس بوک پست کند. کافی است بگویید “Post to Twitter” و حتی میتوانید با گفتن hashtag برای پستهای خود تگ هم بگذارید. فیس بوک هم به همین ترتیب


۶ - عکاسی پانوراما 


با بهبودی که اپل در نرم افزار دوربین این سیستم عامل داده حالا میتوان عکسهای پانوراما هم گرفت . مثل همه برنامه های عکاسی پانوراما کار با آن بسیار راحت و ساده است و نکته جالب اینکه نتیجه کار یک فایل بزرگ ۱۶ مگابایتی است که دارای رزولوشن بالایی هم هست . 


۷ - من خودم با شما تماس می‌گیرم


امکان فرستادن پیام به جای پاسخ دادن به تلفن چیز چندان جدیدی نیست اما برای دارندگان دستگاه های اپل جذاب است. جذاب تر از آن این است که می‌توان پیغام دلخواه را ذخیره و ارسال کرد و یا یک تماس دریافتی را به صورت یک یادآوری در لیست یادآوری‌ّها ذخیره کرد. برای نوشتن پیغام دلخواه از مسیر زیر استفاده کنید 
Settings > Phone > Reply with Message


۸ - سافاری تمام صفحه 


دارندگان مک با امکان تمام صفحه برنامه‌های اپل آشنایی دارند حالا اپل این تجربه را در اختیار مرورگر سافاری تحت این سیستم عامل هم قرار داد و به محض اینکه دستگاه را به صورت افقی برمیگردانیم می‌توانیم با فشردن دگمه مخصوص ، از وضعیت تمام صفحه استفاده کنیم. سافاری البته با تلفیق خوب خود با iCloud اپل این امکان را میدهد که صفحه‌های باز در سافاری مک ( و بالعکس) را هم مشاهده کرد. سافاری همچنین امکان بعدا خواندن یک صفحه را هم به این سیستم عامل افزوده که با افزودن یک مطلب به لیست خواندنی‌ها آن را بعدا به صورت آفلاین خواند . و بالاخره سافاری امکان به اشتراک گذاری سریع صفحه در فیس بوک یا توییتر و یا ایمیل و پرینت کردن یک صفحه را هم در این نسخه جدید به همراه دارد. به جز این یکی از بزرگترین امکاناتی که در این نسخه به سافاری اضافه شده امکان آپلود کردن یک عکس در یک وب سایت است. یعنی شما مثلا میتوانید به راحتی عکس پروفایل شبکه اجتماعی خود را با مراجعه مستقیم به صفحه خود از طریق سافاری تغییر دهید. 

بهبودهای سافاری البته بیشتر از اینهاست و از جمله اینکه امکان کپی کردن آدرس اینترنتی به راحتی در آن فراهم شده دیگر نیازی به انتخاب و کپی کردن یه آدرس نیست.


۹ - انتخاب چند عکس 


اگر می خواستید تا قبل از این عکسی را ایمیل یا پرینت کنید باید اینکار را یک به یک انجام میدادید حالا امکان انتخاب همه عکسها و یا چند عکس خاص فراهم شده . از همین جا شما میتوانید حتی با انتخاب چند عکس ان را در فیس بوک بگذارید یا ایمیل کنید. 


۱۰ - به روز کردن ایمیل

تا قبل از این برای به روز کردن لیست ایمیل ها باید علامت چرخ را در پایین صفحه فشار میدادید حالا با پایین کشیدن کل پیام‌ها، تمام آنها به روز می‌شود. حالا بیشتر به اپلکییشن‌های توییتر و فیس بوک شبیه شده است. ایمیل این سیستم عامل چندین بهبود دیگر هم یافته از جمله امکان قرار دادن VIP برای ایمیل افراد مهم 


۱۱- نفشه ضعیف! 

واقعیت این است حداقل این یکی امکان جای تعریف ندارد ( برای ما در ایران ) چراکه اپل با حذف نقشه گوگل و جایگزین کردن نقشه خود عملا یک امکان بسیار خوب را با یک امکان ابتدایی عوض کرده است. نقشه فعلی اپل از ایران و شهرهای بزرگ مانند تهران بسیار ناقص است و عملا هیچ کارایی ندارد. نقشه اپل از قضا از نظر فنی دارای کارآیی زیادی است و اتفاقا برای شهرهای اروپایی و آمریکایی بسیار هم کاربردی است اما برای کشورهایی چون ایران واقعا بلااستفاده است تصویر سه بعدی هم که اپل روی آن تبلیغ بسیاری کرده فقط برخی شهرهای آمریکا و اروپا را در بر میگیرد.


۱۲- فیس تایم روی سیم کارت 

فیس تایم روی سیم کارت هم از جمله امکاناتی است اپل به سیستم عامل جدید خود افزوده . احتمالا در ایران فقط بتوان با سیم‌کارت‌های رایتل از آن استفاده کرد چراکه فیس تایم نیاز به سرعت اینترنت بالا دارد و هر چند سرعت اینترنت رایتل هم چنگی به دل نمی زند ولی به هر حال تکنولوژی جدید این امکان را می‌دهد که حالا چت تصویری فیس‌تایم را از طریق آن فعال کرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب