راه‌اندازي موتور جست‌وجوي ايراني خصوصي
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING

علي حكيم‌جوادي - رييس سازمان فن‌آوري اطلاعات - در گفت‌وگو با (ايسنا) اظهار كرد: بحث موتور جست‌وجوي ايراني ابعاد مختلفي دارد و تلاش ما بر اين است كه در اين زمينه موتوري طراحي شود كه بتواند جايگزين موتور‌هاي جست‌وجوي متداول دنيا باشد.
معاون وزير ICT با تاكيد بر اين‌كه لازم است موتور جست‌وجويي درخور نياز‌هاي كشور طراحي و ارائه شود، ادامه داد: امروز موتور‌هاي جست‌وجوي زيادي در كشور وجود دارد و شايد ده‌ها موتور جست‌وجوي داخلي داشته باشيم كه هر يك براي خود مدل كسب‌وكاري دارند.
وي ادامه داد: معتقديم در اين زمينه دولت بايد به حمايت‌هاي كلان بپردازد، اما در نهايت موتور جست‌وجو چيزي نيست كه دولت بخواهد به آن ورود پيدا كند. به همين دليل ما بيشتر حمايت‌هاي معنوي را به عمل مي‌آوريم تا اين‌كه بخش‌هاي ديگر از جمله بخش خصوصي بتواند به راه‌اندازي اين موتور‌ها بپردازند.
حكيم‌جوادي در عين حال گفت: در حال حاضر بخش خصوصي براي راه‌اندازي موتور‌هاي جست‌وجو به كرات مراجعه مي‌كند و علاقه‌مند است كه چنين موتورهايي را ارائه كند. قطعا اين بخش مسير خود را پيدا خواهد كرد و موتور جست‌وجوهاي متعددي ارائه خواهد شد اما بايد توجه داشت كه در اين ميان موتور جست‌وجويي موفق خواهد بود كه توسط بخش خصوصي ساخته و اداره شود.
رييس سازمان فن‌آوري اطلاعات ادامه داد: به هر حال اين ايده ما در زمينه‌ي موتور‌هاي جست‌وجوست و علاقه‌منديم در كنار اين جست‌وجو‌گرها امكاني فراهم باشد كه بتوان سرويس‌ها و خدمات متنوع ديگري را نيز به كاربران ارائه كرد.
وي ادامه داد: امروز اگر يك موتور جست‌وجو بيشتر از بقيه مورد توجه دنيا قرار مي‌گيرد، شايد دليل آن اين باشد كه اين موتور امكانات متعددي دارد كه ممكن است ساير موتور‌هاي جست‌وجو نداشته باشند.
معاون وزير ICT همچنين عنوان كرد: به عنوان مثال اكنون از 120 الي 130 جست‌وجوگر معروف دنيا تنها تعداد اندكي از آنها زبان فارسي را دارند و بسياري از آنها فاقد امكاناتي مانند اي‌ميل و غيره هستند. به هرحال در اختيار‌ داشتن چنين امكاناتي بي‌شك به موفقيت يك موتور جست‌وجو كمك خواهد كرد.
وي در ادامه با تاكيد بر اين‌كه دولت و متوليان اينترنت از اين‌كه تعداد موتور‌هاي جست‌وجوي كشور بيش‌تر شود، استقبال مي‌كند توضيح داد: برخي از موتور‌هاي جست‌وجو هم ممكن است حالت تخصصي داشته باشند. به عنوان مثال ما در حوزه‌ي مسكن چندين موتور جست‌وجو داريم، اما به هر حال شايد اين موتور‌ها آنچه مورد انتظار مردم است نباشند و به طور كامل نتواند انتظارات مردم از يك موتور جست‌وجوي بومي را پاسخ دهند.
او افزود: به همين دليل تصميم گرفته‌ايم كه از هر مجموعه‌اي كه قصد راه‌اندازي موتور جست‌وجوي جديدي دارد، حمايت كنيم تا در نهايت مردم در ميان موتور‌هاي جست‌وجوي طراحي شده به انتخاب بپردازند .
حكيم جوادي در پايان يادآور شد: اگر ما صد‌ها جست‌وجو‌گر داشته باشيم درنهايت مردم به انتخاب گزينه‌ي مناسب از ميان آنها خواهند پرداخت و موتور‌ جست‌وجو‌هايي كه توانايي‌هاي بيشتري را دارند مورد استفاده بيشتري قرار مي‌گيرند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب