وزیر ارتباطات: قیمت اینترنت ایران در حد متوسط است
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING

 

رضا تقی‌پور وزیر ارتباطات و فناوري اطلاعات
رضا تقی‌پور وزیر ارتباطات و فناوري اطلاعات



وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات كشور معتقد است: از نظر سرعت و قيمت، اينترنت ايران جايگاه به نسبت مناسبي دارد.


به گزارش ایتنا رضا تقي‌پور در گفت‌وگو با ايسنا، در پاسخ به اين سوال كه ارزيابي‌اش از وضعيت كلي اينترنت و به ويژه قيمت و سرعت آن چگونه است، اظهار كرد: از آغاز دولت دهم هميشه تلاش بر كاهش قيمت داشته‌ايم و در يك يا دو مرحله تلاش كرده‌ايم كه در بخش‌هايي از جمله زيرساخت‌ها كه مربوط به دولت مي‌شود هزينه‌ها را كاهش دهيم و به گونه‌اي اقدام كنيم كه قيمت تمام شده براي كاربران پايين‌تر بيايد.

تمام دولت‌ها براي اينترنت يارانه نمي‌دهند
وي ادامه داد: در اين زمينه تاكنون مطالعات متعددي صورت گرفته و ما به طور قطع مي‌توانيم بگوييم آنچه در تمام دنيا در زمينه اينترنت صورت مي‌گيرد همواره همراه با يارانه‌هاي دولتي نيست و دولت كشورهاي مختلف يارانه‌اي بابت اين موضوع پرداخت نمي‌كنند بلكه اين توليدكنندگان محتوا هستند كه به كمك تامين‌كنندگان پهناي باند مي‌آيند و با همكاري يكديگر به گونه‌اي رفتار مي‌كنند كه با كاهش هزينه‌ها براي مخاطب بحث محتوا برجسته‌تر و به محور اصلي تبديل شود.

وزير ICT در عين حال عنوان كرد: متاسفانه اين پديده هنوز در كشور ما فراگير نشده و ما اميدواريم با راه‌اندازي شبكه ملي اطلاعات و افزايش توليد محتوا در كشور، اين همكاري‌ها مورد توجه قرار گيرد و هزينه‌هاي استفاده از اينترنت براي مردم كاهش پيدا كند.

تقي‌پور در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود خاطر نشان كرد: ما در حال حاضر جلسه‌ها و تلاش‌هاي متعددي در زمينه كاهش قيمت اينترنت برگزار كرده‌ايم اما هنوز به نتيجه مشخصي نرسيده‌ايم كه بخواهيم اعلام كنيم كه اين تعرفه‌ها تا چه حد كاهش مي‌يابد.


قطعا ما مقاومتي در برابر افزايش پهناي باند نداريم
وزير ارتباطات در ادامه صحبت‌هاي خود درباره اين كه گفته مي‌شود بدنه دولتي جهت افزايش پهناي باند اينترنت مقاومت‌هايي انجام داده، اظهار كرد: اگر مفهوم دولت را به معناي دستگاه‌هاي اجرايي بگيريم،‌ قطعا اينگونه نيست. من پيش از اين هم بارها اعلام كرده‌‌ام كه خوشبختانه از نظر زيرساخت‌ها و ظرفيت شبكه، اين پتانسيل وجود دارد كه بخواهيم پهناي باند اينترنت را افزايش دهيم بنابراين اگر تصميم‌گيري در سطح كلان كشور صورت بگيرد ما آمادگي انجام اين عمل را خواهيم داشت.
وي در عين حال يادآور شد: اكنون هم دستگاه‌هاي دست‌اندركار تلاش دارند تا بتوانند در اين زمينه به تصميمي واحد برسند.

نمي توانيم ادعا كنيم پهناي باند در ايران ارزان است
تقي‌پور در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه آيا به عنوان وزير ارتباطات فكر مي‌كنيد وضعيت اينترنت از نظر سرعت، پهنا و قيمت شرايط مناسبي را تجربه مي‌كند؟ خاطرنشان كرد: اگر بخواهيم اين موضوع را به شكل مقايسه‌اي مورد بررسي قرار دهيم، بايد بگوييم كه در حد متوسط كشورهاي دنيا قرار داريم. به عبارت ديگر ما نمي‌توانيم ادعا كنيم كه پهناي باند در كشور ما ارزان است. البته در عين حال برخي ادعاها كه بر گراني اينترنت در ايران دلالت مي‌كند را هم قبول نداريم، كما اينكه در بسياري حوزه‌هاي خدماتي حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات ما بر اين اعتقاد هستيم كه ‌قيمت خدمات مختلف در ايران نسبت به ساير كشورها ارزان‌تر است.

وي در پايان افزود: ‌البته اين حرف به معناي آن نيست كه اپراتورها بخواهند قيمت خدمات خود را در اين بخش‌ها افزايش دهند اما به هر صورت در بخش‌هايي مانند تلفن ثابت ما جزو كشورهايي هستيم كه ارزان‌ترين تعرفه‌ها را داريم، يا در بحث موبايل ما جزو كشورهاي ارزان محسوب مي‌شويم اما در زمينه پهناي باند همان‌گونه كه گفتم در حد متوسط قرار داريم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب