پشت نقاب هکرهای ناشناس چه می‌گذرد؟
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING

 

پشت نقاب هکرهای ناشناس چه می‌گذرد؟



گاردین - برگردان: صدرا صابری - از سال ۲۰۰۸ میلادی یک گروه اینترنتی موسوم به هکرهای ناشناس، سایت‌های وابسته به مراکز مهمی چون سازمان سیا، روزنامه Sun و چندین مرکز دولتی و خصوصی دیگر را مورد حملات اینترنتی قرار داده‌اند. 

اما این گروه ناشناس کیستند و به دنبال چه هدفی هستند؟
آیا آنها اعضای یک گروه افراطی عمل گرا هستند و یا این که این گروه را تعدادی از جوانان بیکار و عصیانگر تشکیل داده‌اند. 


به گزارش ایتنا کارول کدوالادر مقاله‌نویس گاردین برای یافتن پاسخ این پرسش‌ها سراغ این افراد رفته تا با انگیزه آنها آشنا شود، علاوه بر این پای صحبت کارشناسان نشسته تا علت وقوع پدیده‌ای تحت عنوان هک گرایی Hactivisim را ریشه یابی کند:


ایستگاه متروی لینکلن‌شایر محلی است که برای ملاقات با یکی از این هکرهای ناشناس انتخاب می‌کنیم.
خوبی این ایستگاه آن است که مساحت زیادی ندارد و با کمی چشم دواندن به راحتی می‌توان جیک دیویس هکر جوان را که سال گذشته به عنوان یکی از افراد تحت تعقیب شناخته شده بود را یافت. 

در سال ۲۰۱۱ گروه هکری LuzSec به عنوان شاخه جدیدی از گروه هکرهای ناشناس همزمان با وقوع پدیده‌ای با نام ویکی‌لیکس دست به انجام عملیات خرابکارانه دنباله داری کردند که به عنوان نمونه می‌توان به برهم زدن امنیت سایت سازمان سیا و به دست آوردن اطلاعات شخصی بیش از یک میلیون از کاربران شرکت سونی اشاره کرد. 

هرچند این گروه پشتیبانی خود را از جولیان آسانژ گرداننده سایت ویکی لیکس اعلام نکرد اما بلافاصله پس از این که شبکه PBS آمریکا مستندی راجع به این فرد روی آنتن برد، هکرهای ناشناس دست به کار شدند و با حمله به سایت این شبکه تلویزیونی، خبری را راجع به یکی از خوانندگان رپ سیاه پوست که زمان زیادی از مرگش گذشته روی صفحه اصلی سایت منتشر کرده و مدعی شدند که او در حال حاضر زنده است و در نیوزلند اقامت دارد. 

در زمان وقوع تحولات کشورهای عربی، اعضای این گروه سایت‌های دولتی کشورهای مصر و تونس را مورد حمله قرار دادند.
تحقیقات نیروهای امنیتی مشخص کرد که یکی از عاملان این عملیات خرابکارانه نوجوان انگلیسی ۱۶ ساله با نام مستعار Tflow است. 

LulzSec سایت‌های دیگری مانند Soca وابسته به سازمان رسیدگی به امور جنایی انگلستان و صفحه اصلی روزنامه Sun را پس از محکومیت جنجالی Rupert Murdoch، هک کرده و اعلام کردند جسد وی در منزل ویلایی‌اش کشف شده است. 

به نظر می‌رسد با این اقدامات اعضای LulSec قصد داشتند تا توجه مجامع بین‌المللی را به خود جلب کنند که تا حد بسیار زیادی هم موفق شدند. 

پیغام‌های توئیتری آن‌ها تبدیل به تیتر‌های مهم شد و پیغام‌های طنزشان در شبکه‌های اجتماعی بارها و بارها با اشتراک گذاشته شد. 

هنگامی که Jake Davis را در ایستگاه مترو ملاقات کردم باورم نمیشد که این جوان لاغر و رنگ پریده ۱۹ ساله با موهای پریشان مجری این عملیات خابکارانه باشد. 

او را برای اولین بار زمانی که ۱۸ سالش بود در دادگاه دیدم. در جولای سال گذشته پس از این که وی را در منزلش دستگیر کردند به جرم شرکت در ۵ عملیات خرابکارانه اینترنتی دنباله‌دار متهم شناختند اما پس از آن توانست با قید وثیقه آزاد شود. 

اما گابریلا کولمن استاد دانشگاه علوم و تکنولوژی دانشگاه مک گیل مونترال بیشتر از هر فردی روی کره زمین، راجع به این گروه نقابدار اطلاعات دارد. 

او از سال ۲۰۰۸ میلادی یعنی همزمان با پیدایش گروه هکرهای ناشناس تحقیقاتش را راجع به آن‌ها آغاز کرد. او در مصاحبه با کارول می‌گوید: این اتفاقی نیست که اکثر اعضای هکرهای ناشناس اهل انگلستان یا ایرلند هستند.

به عقیده او هکرهای ناشناس که در سال‌های اخیر تعدادشان به مراتب بیشتر شده، عضو یک گروه فعال جهانی تندرو هستند که جامعه جهانی آشنایی چندانی با آن‌ها ندارد. 

از سوی دیگر پارمی اولسون روزنامه نگار مجله فوربس و نویسنده کتاب ما ناشناس هستیم که در مورد این گروه تبهکار نگاشته شده، پس از تحقیقات متوجه شد چت روم‌های انگلیسی محل گردهمایی اعضای گروه ناشناس هستند. 

این خبرنگار و نویسنده یک سال پیش از دستگیری و محکومیت جیک دیویس، هکر ۱۸ ساله گروه ناشناس، به دیدینش در Shetlands رفته بود. 

اولسون در آنجا چهره بدون نقاب این هکر دید و از این که در آن زمان بسیاری از گروه‌ها و سازمان‌های حقوقی به دنبال پسر نوجوانی با این شکل و شمایل به عنوان تبهکار اینترنتی هستند حسابی گیج شده بود. 

بعد از این که وی دستگیر و متهم به انجام عملیات خرابکارانه و بر هم زدن آسایش عمومی محکوم شد، اکنون با قید وثیقه آزادی خود را به صورت مشروط بیرون از زندان می‌گذراند. 

این هکر جوان در حال حاضر با مادر خود زندگی می‌کند و به شدت تحت مراقبت است. تنها وسیله برقراری ارتباط او با دنیای خارج یک تلفن همراه مدل ۱۹۹۵ است و حق استفاده از اینترنت را هم ندارد. 

اولسون می‌گوید ارتباط نداشتن دیویس با دنیای خارج کمک کرد تا او مرا در نوشتن این کتاب یاری دهد. 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب