ساخت خاموش‌كننده اتوماتيك كامپيوتر توسط يك ايراني
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING

ˈسامان فتاح پورˈ مخترع این دستگاه در گفت و گو با ایرنا افزود : این دستگاه در رایانه های خانگی و شبکه های رایانه ای شرکت ها و موسسات کاربرد دارد و با نصب نمونه دوم آن در رایانه ها ، به صورت همزمان 50 رایانه در شبکه خاموش می شود .
وی درمورد نحوه کار این دستگاه گفت: در حالت عادی با خاموش کردن رایانه ، کیس به طور اتوماتیک خاموش نمی شود و مقداری برق مصرف می کند ولی با استفاده از این دستگاه به طور اتوماتیک تمامی بخش های جانبی رایانه خاموش می شود .
دانشجوی دانشگاه رازی کرمانشاه خاطرنشان کرد: یک تراشه (چیپ ) کوچک با بعد مکانی نیز برای کاربر تعریف شده است . با استفاده از این تراشه ، سیستم با دور شدن کاربر از رایانه به طور اتوماتیک خاموش می شود در واقع این سیستم با کنترل از راه دور متفاوت است و کاربر کاری برای خاموش کردن رایانه انجام نمی دهد بلکه به دلیل دور شدن وی ، رایانه خاموش می شود .
این مخترع اظهار داشت: این دستگاه همچنین دارای زمان سنج (تایمر) است که با تنظیم بازه زمانی رایانه خاموش می شود . نمونه دوم این دستگاه نیز ساخته شده است که کاربرد آن بیشتر در شبکه های رایانه ای است .
به گفته فتاح پور این محصول دانش بنیان در مرحله تجاری سازی است و سازمان فناوری اطلاعات وچند شرکت خصوصی تاکنون از این دستگاه استفاده کرده اند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب