كليك دزدها را به پليس فتا معرفي كنيد
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING

تمام کاربران در جست‌وجوهای اینترنتی خود به سایت‌های نامرتبطی که هیچ سنخیت و نشانه‌ای از موضوع جست‌وجو شده ندارد، وارد شده‌اند.
اگرچه این موضوع امروز دیگر برای کاربران به یک امر عادی تبدیل شده، اما این امر عادی و هر روزه، روشی برای کسب درآمد است.
این کار پیش پا افتاده به "کلیک دزدی" معروف است و از نگاه قانون نیز جرم محسوب می‌شود.
بر اساس این گزارش، این کار از آنجا ناشی می‌شود که برخی ‌سایت‌ها برای افزایش رنکینگ خود در موتورهای جستجو، تلاش می‌کنند که کلیک ها را از موتورهای جستجو به وب‌سایت خود هدایت کنند.
نام این کار "کلیک دزدی" است. این وب سایت‌ها این کار را با استفاده از درج کلمات کلیدی نامرتبط در وب سایت خود انجام می‌دهند.
تمام این سایت‌های کلیک دزد نیز، غرق در تبلیغات رنگارنگ و صفحاتی صرفا تبلیغی هستند.
هر میزان افزایش رنکینگ در موتورهای جست‌وجو، شانس گرفتن تبلیغ را نیز برای این سایت‌ها بیشتر می‌کند و در نتیجه کیک دزدی ارتباط مستقیمی با کسب سود و درآمد برای وب‌سایت‌های کیک دزد دارد.
اما از نگاه قانون این اقدام جرم محسوب می‌شود؛ زیرا منجر به اتلاف وقت و هزینه کاربران می‌شود.
به گزارش فارس بر اساس قانون، هرکس در بستر مبادلات الکترونیکی، با سوء استفاده و یا استفاده غیر مجاز از "داده پیام"و "برنامه‌ها و سیستم‌های رایانه‌ای" و با وسایل ارتباط از راه دور، دیگران را فریب دهد، یا موجب گمراهی سیستم‌های پردازش خودکار و نظایر آن شود و از این طریق وجوه، اموال یا امتیازات مالی بدست آورد، مجرم محسوب شده که علاوه بر برگشت اموال به صاحبان آن، به حبس از یک تا سه سال و پرداخت جزای نقدی محکوم می‌شود، اما مقابله با این عادت، روشی نیز دارد.
هم‌اکنون کاربران می‌توانند در مواجهه با وب‌سایت‌های کلیک‌دزد، گزارش این سایت‌های مجرم را به صورت الکترونیکی به پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) به آدرس cyberpolice.ir اطلاع دهند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب