فناوري در دنياي مردگان: سنگ قبرهاي كوچك با كد QR
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING

به گزارش سرويس فناوري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، تلفن همراه هوشمند مجهز به پوينده‌هاي QR مي‌توانند اطلاعات موجود در اين باركدهاي دوبعدي را رمزگشايي كنند.

 

كدهاي QR براي رديابي و اطمينان از اصالت محصولات پزشكي، تجهيزات خودرو، لوازم صوتي و تصويري يا دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص محصولات مختلف مانند كتاب و نشريات استفاده مي‌شود.

 

اين فناوري از مدتي قبل به دنياي مردگان نيز راه پيدا كرد و سنگ قبرهاي حاوي كدهاي QR رواج يافت. بتازگي قبرستان شهر راسكيلد دانمارك به جاي استفاده از سنگ قبرهاي سنتي، از سنگ‌هاي كوچكي حاوي كد QR‌ استفاده مي‌كند كه با استفاده از پوينده‌هاي موجود در تلفن همراه هوشمند، كدها رمزگشايي مي‌شوند.

 

پس از رمزگشايي از كد، مراجعه كننده با متصل شدن به يك وب‌سايت مي‌تواند تصويري از فرد متوفي به همراه خلاصه‌اي از زندگي وي را بر روي تلفن همراه خود دريافت كند.

 

هزينه طراحي سنگ قبر با كد QR، درج تصوير و زندگي‌نامه در كنار امكان افزودن فايل صوتي يا تصويري از متوفي در سايت 123 دلار اعلام شده است.

 

مدير بزرگترين شركت توليد كننده سنگ قبر در دانمارك تأكيد مي‌كند: اين طرح مي تواند براي آشنايي نسل‌هاي آينده با سرگذشت افراد مهم و برجسته كشور بسيار مفيد باشد.

 

 

 

انتهاي پيام

 

 

دريافت اطلاعات متوفي با رمزگشايي از كد QR سنگ قبر

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب