سرقت اطلاعات مهمترين جرم اينترنتي در ايران
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING

ˈباقر افخمیˈ در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: اغلب این جرایم رایانه ای به دلیل کم توجهی کاربران رخ می دهد و در برخی از موارد نیز مجرمان با انگیزه انتقام شخصی و خانوادگی به این کار اقدام می کنند.
به گفته وی سرقت اطلاعات بانکی در رده آخر جرایم رایانه ای قرار دارد ولی جوانان باید بدانند که از برقراری ارتباط با افرادناشناس در فضای وب و از قرار دادن اطلاعات شخصی بر روی تلفن همراه خود خودداری کنند.
وی افزود : کاربران نباید بلوتوث تلفن همراه خود را در مکان های عمومی روشن نکنند چراکه این یکی از راه های سرقت اطلاعات شخصی از تلفن همراه افراد است.
عضو شورای حل اختلاف جرایم رایانه ای خاطرنشان کرد که اقامه دعوی در جرایم رایانه ای رو به افزایش است ولی این به معنی افزایش بزه های رایانه ای نیست بلکه آگاهی مردم از اینکه محلی برای پیگیری و رسیدگی به شکایاتشان وجود دارد ، افزایش یافته است.
وی گفت: رسیدگی به بسیاری از جرایم رایانه ای نیازمند وجود شاکی خصوصی است که این امر در گذشته کمتر دیده می شد اما در حال حاضر با افزایش آگاهی مردم به وجود محلی برای طرح دعوی، بسیاری از جرایم شاکی خصوصی پیدا کرده اند.
افخمی یادآور شد : با توجه به استفاده روزافزون از تکنولوژی های جدید شاهد افزایش تنوع در اقامه دعوی نسبت به سالهای گذشته هستیم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب