مکالمه با کدام اپراتور ارزان‌تر است؟
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING

در اين گزارش نگاهي داريم به اين كه هريك از اين اپراتورهاي تلفن در كشور سرويس‌هاي مكالمه خود را با چه قيمت‌هايي ارایه مي‌دهند.
طبق اعلام، تعرفه سيم‌كارت دایمي همراه اول در ساعت غير اوج مصرف 358 ريال در هر دقيقه و در ساعات اوج مصرف 447 ريال در دقيقه در محدوده تماس شهري در نظر گرفته شده است.
تعرفه مكالمات سيم كارت همراه اول در ساعات اوج مصرف هم 760 ريال در هر دقيقه و 536 ريال براي ساعات غير اوج مصرف در محدوده تماس بين شهري اعلام شده است. اما در مكالمات همراه اول با ايرانسل در ساعات غير اوج مصرف 625 ريال در هر دقيقه و در ساعات اوج مصرف نيز همين مبلغ در نظر گرفته شده است.
براي تعرفه مكالمات همراه اول با تاليا در ساعات غيراوج مصرف 358 ريال در هر دقيقه و 447 ريال در هر دقيقه براي ساعات اوج مصرف در نظر گرفته شده است. ساعات اوج مصرف از ساعت 8 تا 21 در نظر گرفته شده و ساعت غير اوج مصرف از ساعت 21 تا 8 همچنين جمعه و روزهاي تعطيل محاسبه مي‌شود.
همراه اول اعلام كرده مكالمات شهري شامل مكالمات عادي مشترك است كه تماس از شهر مبداء‌ با تلفن همراه با ثابت خط ديگر در همان شهر مبداء محاسبه خواهد شد. همچنين مكالمات بين‌شهري در صورتي است كه مكالمه ميان دو شهر متفاوت برقرار شود اعم ازاين كه مشترك از شهر مبدا‌ با شهرستان ديگري ارتباط برقرار كند يا مشترك در شهر ديگري مستقر باشد و يا شهر مبدا يا ساير شهرها ارتباط برقرار كند. همراه اول تعرفه مكالمات خارجي براي كشورهاي مقصد را اعلام كرده است.

تعرفه مكالمات مشتركان اعتباري همراه اول
تعرفه مكالمات مشتركان اعتباري همراه اول در ساعات غير اوج 537 ريال در دقيقه و در ساعات اوج مصرفي 671 ريال در دقيقه براي محدوه تماس استاني، تعرفه مكالمه بين استاني 804 ريال در دقيقه براي ساعات غير اوج مصرف و براي ساعات اوج مصرف 1140 ريال در دقيقه محاسبه خواهد شد.
تعرفه تماس با اپراتور دوم (ايرانسل)، در ساعات غير اوج مصرف 935 ریال در هر دقیقه و براي ساعات اوج مصرف 935 ریال در هر دقیقه در نظر گرفته شده است.
تعرفه مكالمه با تاليا نيز در ساعات غير اوج مصرف 537 ريال در دقیقه و در ساعات اوج مصرفي 671 ريال در دقیقه محاسبه مي‌شود. هزينه تماس با شبكه ايرانسل براي مشتركان سيم كارت‌هاي اعتباري همراه اول دقيقه‌اي 935 ريال و هزینه تماس با تالیا مشابه تماس استانی است.

تعرفه مكالمات اپراتور دوم تلفن همراه
اپراتور دوم تلفن همراه در تعريف تعرفه‌هاي خود اعلام كرده است که از تاریخ ۱۳۸۶/۸/۳۰ طرح تعرفه «دقیقه‌ای» دیگر ارایه نشده و بنابراین تمامی مشترکان ایرانسل به طور خودکار در سیستم صورتحساب به طرح تعرفه «ثانیه‌ای» منتقل شدند.
ايرانسل اعلام كرده است: مشترکان می‌توانند به دلخواه خود، هر یک از دیگر طرح‌های تعرفه موجود (آبی، قرمز، طلایی و طلایی) را انتخاب كنند. اين اپراتور تعرفه‌هاي خود را در سه طرح دایمي، اعتباري و پيام‌رسان اعلام كرد.
اما در طرح دایمي، اشتراك ماهانه 7500ريال و سپرده رومينگ مبلغ دو ميليون ريال بود كه اين مبلغ طبق قوانين مربوطه قابل بازگشت است. در اين طرح تماس از ام‌تي‌ان ايرانسل به ام‌تي‌ان ايرانسل 32/8 ريال در ثانيه و 499 ريال در دقيقه، همچنين تماس از ام‌تي‌ان ايرانسل به ساير خطوط داخل كشور 42/10 ريال در ثانيه و 625ريال در دقيقه محاسبه مي‌شود.
به گزارش ايسنا، درطرح اعتباري تماس از ام‌تي‌ان ايرانسل به ام‌تي‌ان ايرانسل 33/10 ريال در ثانيه و 620 ريال در دقيقه و تماس از ام‌تي‌ان ايرانسل به ساير خطوط داخل كشور 2/14 ريال در ثانيه و 825 ريال در دقيقه محاسبه مي‌شود.
همچنين در طرح اعتباري تماس با خدمات مشتركان از خط ايرانسل با شماره 700 تماس گرفته و شماره صفر را وارد كنيد، 620 ريال معادل يك دقيقه تماس، صرف نظر از مدت مكالمه محاسبه مي‌شود.
طرح پيام‌رسان ايرانسل براي انتقال صداي زنگ و پيام تصويري از طريق پيام كوتاه معادل سه يا چهار پيام كوتاه بسته به حجم پيام ارسالي و براي ارسال پيام كوتاه فارسي 100ريال و همچنين ارسال پيام كوتاه لاتين 100 ريال تعيين شده است.
ارسال پيام كوتاه در خارج از كشور، براي منطقه 1 (تمامی كشورهاي جهان به غير از آنهايي كه در محدوده‌هاي دو و سه مشخص شدند) 500/1 ريال، منطقه دو كشورهاي ويتنام، كوبا، سورينام، گويان فرانسوي، رييونيون، آتتيل فرانسوي، جزاير واليس و فورتونا 1000 ريال و منطقه سه كه تنها كشور افغانستان را در بر مي‌گيرد 1000 ريال محاسبه مي‌شود. همچنين ارسال پيام تصويري MMS تا سقف 300 كيلوبايت به ساير مشتركان ام‌ تي ان ايرانسل يا به نشاني پست الكترونيكي 320 ريال محاسبه مي‌شود.
در طرح پيام رسان ارسال و دريافت ديتا از طريق GPRS، WAP و مرورگر اينترنت از طريق پورت سريال،كارت ديتا Infra-red .pcmci/usbt سه ريال در ساعات اوج مصرف و يك ريال در ساعات كاهش مصرف تعيين شده است.

تعرفه مكالمات اپراتور سوم تلفن همراه
سقف تعرفه یک دقيقه مکالمه صوتی تلفن همراه با مشترکان سایر شبکه‌های تلفن همراه و ثابت برای سيم‌کارت دایمی ۶٢۵ ریال تعيين شده است. همچنين سقف تعرفه یک دقيقه مکالمه صوتی مشترکان اپراتورهای تلفن ثابت و مشترکان دارای سيم‌کارت دایمی تلفن همراه سایر اپراتورهای تلفن همراه با مشترکان تلفن همراه این شبکه ۶٢۵ ریال، سقف تعرفه یک دقيقه مکالمه تصویری تلفن همراه به همراه در داخل شبکه برای سيم‌کارت دایمی ١۵٩٩ ریال، تعرفه دسترسی به شبکه اینترنت برای سيم‌کارت دایمی به ازای هر کيلو بایت صفر ریال و برابر مفاد پروانه تعرفه خدمات سيم‌کارت اعتباری تلفن همراه حداکثر می‌تواند ۵٠ درصد بالاتر از تعرفه خدمات سيم‌کارت دایمی است.

تعرفه مكالمه با سيم‌كارت تاليا
تعرفه تماس‌هاي داخلي سيم‌كارت‌هاي تاليا براي مكالمه شهري در ساعات پرترافيك شبكه (8 تا 21) 670 ريال براي هر دقيقه و در ساعات كم ترافيك شبكه21 تا 8 و جمعه‌ها و ايام تعطيل 536 ريال براي هر دقيقه اعلام شده است.
هزينه مكالمه بين شهري در ساعات پرترافيك 1139 ريال براي هر دقيقه و در ساعات كم ترافيك 804 ريال براي هر دقيقه در نظر گرفته شده است. تعرفه سرويس پيام كوتاه براي هر پيام در ساعات پرترافيك و كم‌ترافيك 160 ريال در نظر گرفته شده است. براي سرويس پيام صوتي در ساعات پرترافيك 670 ريال در هر دقيقه و در ساعات كم‌ترافيك 536 ريال در هر دقيقه در نظر گرفته شده است.تعرفه تماس‌هاي بين‌المللي براي تمامی كشورها به جز كشورهاي ذكر شده در ساعات پرترافيك شبكه 3033 ريال در هر دقيقه و در ساعات كم‌ترافيك 2899 ريال در هر دقيقه محاسبه مي‌شود.
ساعات پرترافیک 8 تا 21 همان روز، ساعات کم ترافیك 21 تا 8 اعلام شده است. تاليا مکالمات شهری را اين گونه بيان كرده است كه مكالمات شهري مکالماتی است که تماس از شهر مبدا با تلفن همراه یا خطوط تلفن ثابت در همان شهر برقرار شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب