درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING
26 / 5برچسب:, :: 13 ::  نويسنده : BlackHats

 با گذشت چند روز از فیلترینگ فروشگاه اپل - بزرگترین فروشگاه نرم افزارهای موبایل و تبلت - هنوز تغییری در این وضعیت ایجاد نشده است. 

فروشگاه اپل که طی سالهای اخیر زیر تیغ تحریم دولت آمریکا عملا مستقیما برای کاربران ایرانی مسدود بود تنها طی چند ماه اخیر و زیر فشار کاربران ایرانی مجبور به بازگشایی روی آی پی های ایران شده بود اما حالا و این بار از داخل مسدود شده است. 

محروم کردن میلیونها کاربر ایرانی از بزرگترین فروشگاه نرم افزار که در میان آن هزاران نرم افزار اسلامی و قرآنی و تعداد بی شماری برنامه های کاربردی و آموزشی سالم وجود دارد عملا پرسش های فراوانی را ایجاد کرده است که آیا تبعات چنین تصمیمی خوب سنجیده شده است؟ 

آنچه مشخص است برخی قدرت های بزرگ از هیچ فرصتی برای محروم کردن ایرانیان در فضای وب خودداری نکرده اند حال آیا محروم کردن کاربران ایرانی از بزرگترین فروشگاه نرم افزار عملا فشار مضاعفی بر کاربران ایرانی نیست که زیر فشار شدید تحریم های ایتنرنتی قرار دارند؟

به نظر می رسد اتخاذ تصمیم های خردمندانه در فضای وب و پیش بینی تاثیرات هر تصمیم به خصوص درباره منابعی چون فروشگاه های نرم افزار که محیطی عمومی و با گستردگی وسیع هستند بسیار ضروری است چراکه دامنه تاثیرات برخی تصمیم ها بیش از آنکه منافعی احتمالی را به بار بیاورد متضمن اثرات منفی بر فضای مجازی خواهد بود.

فروشگاه نرم افزار اپل مملو از صدها هزار نرم افزار اسلامی و قرآنی و فارسی است و طی سالهای اخیر به دلیل گستردگی فروش این محصولات در داخل کشور عملا کاربران ایرانی عظیمی از منافع این محصولات محروم می مانند. 

محاسبه دقیق میزان خسارتی که این تصمیم می تواند بر ایرانیان بگذارد مشخص نیست اما آنچه قابل گفتن است اینکه حداقل در فشار تحریمهای مضاعف غرب خود بار مضاعفی را بر کاربران ایرانی تحمیل نکنیم.

مسدود کردن فروشگاه اپل همچنین تلاش های بسیاری از برنامه نویسان ایرانی را که برای تولید انواع نرم افزارهای فارسی در این فضا تلاش میکنند را با دشواری روبه رو میکند. 

*کارشناس ارشد نرم افزار و تولید کننده اپلیکیشن های موبایل وتبلت 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب