آرزوهای بزرگ
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING
25 / 5برچسب:, :: 1 ::  نويسنده : BlackHats

  آقای انصاری، معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران در باره سرویس‌های ایمیل بومی، به ویژه سرویس ایمیل iran.ir می‌گوید: حاکمیت و دولت به دنبال راه‌اندازی ابزار ارتباطی جدیدی است... که می‌توان ادعا کرد می‌تواند به مراتب بیشتر از سرویس پیامک در خدمت کسب و کارها و ارگان‌های مختلف باشد.

وی با این فرض که ایمیل ایرانی می‌تواند به کسب وکارها رونق ببخشد، نتیجه می‌گیرد که این ایمیل بومی و ایمیل‌های داخلی دیگر می‌تواند رقیب سرویس‌های خارجی، لابد مثل جیمیل و یاهومیل، شود البته به شرطی که ایمیل را بتوان از حالت تفننی خارج کرد.

اینکه چگونه می‌توان یک سرویس محلی برای کشوری با جمعیت ۷۰ میلیونی و ضریب نفوذ پایین اینترنت را رقیب گوگل و یاهو کرد، امیدواریم خود آقای انصاری روزی توضیح بدهد و در آن زمان به سوال‌های ما هم می‌تواند پاسخ بدهد.

۱- این مدل کسب و کار چیست که از یک سرویس ایمیل با ظرفیت اندک، مشتریان کم(۱۵۰ هزار نفر) و فرایند پیچیده و طولانی ثبت نام یک سرویس رقیب می‌سازد؟ آیا ما آن چنان در تدوین مدل‌های کسب و کار مهارت یافته‌ایم که با گوگل رقابت کنیم؟
لطفا نگویید توان مهندسان ایرانی را دست کم می‌گیریم یا حقیر می شماریم. فقط شاید کمی واقع‌بین هستیم. کدام کسب و کار موفق با توان رقابت جهانی در ایران، به ویژه با حمایت دولت، ایجاد شده که ایمیل بومی، دومی‌اش باشد؟

۲- اینکه ایمیل باید از حالت تفننی خارج شود، بخشی از همین مدل کسب و کار است یا صرفا اظهار نظر شخصی است؟
آیا حذف یکی از قابلیت‌های مهم که موجب فراگیر شدن ایمیل در دنیا شده، می‌تواند عامل موفقیت مدل بومی ما باشد؟

۳- دیگر همه می‌دانیم که ایمیل، صرفا به عنوان ابزار ارسال و دریافت نامه به شیوه الکترونیکی، کارکرد خود را از دست داده است. در دنیای وب ۲.۰ ایمیل‌ها به سرعت به شبکه‌های اجتماعی پیوند می‌خورند و در آنها حل می‌شوند. مدل کسب و کار ایمیل بومی چه نسبتی با این رویکرد جهانی برقرار می‌کند؟ و اصولا کدام شبکه سازی پشت ایمیل ما قرار می‌گیرد که ما را به نحو فعال با دوستان جهانی‌مان پیوند دهد؟
آقای انصاری می‌دانند که کسب و کارها امروز، فرصت‌هایشان را بیش از پیش در شبکه‌های اجتماعی می‌یابند و می‌دانند که بخش مهمی از فعالیت کسب و کارهای ایرانی لاجرم در ارتباط با جهان بیرونی رقم می‌خورد و توسعه می‌یابد.

ناگفته پیداست که تعریف و تمجید صاحبان ایمیل بومی، هر چقدر هم که بلندپروازانه باشد، موفقیتی برای این سرویس‌ها رقم نمی‌زند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب