جزئيات عضویت در پست الکترونیک "ایران" اعلام شد
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING

 به دنبال ارسال نامه‌ وزیر ارتباطات به دستگاههای اجرایی برای ممنوعیت استفاده از ایمیلهای خارجی، جزئیات نحوه عضویت در پست الکترونیکی بومی "ایران" به عنوان یکی از سرویس دهندگان ایمیل داخلی اعلام شده است.

پدیده پست الکترونیک (ایمیل یا رایانامه) که برای ارتقا و ایجاد بهره‌وری در زندگی انسان بوجود آمده براساس تحقیقات منتشرشده در رده تکنولوژی‌هایی قرار می گیرد که مسبب‌ تغییر و تحولات اجتماعی شده‌اند؛ براین اساس در ایران نیز با گذشت زمان و افزایش ارتباطات دجیتال و نیازمندی به ارتباطات به شدت نیازمندی به سرویس هایی زیرساختی از این جنس گسترش یافته است.

ورود به پست الکترونیکی "ایران" از طریق نشانی اینترنتی www.mail.iran.ir امکان پذیر است و متقاضیان برای درخواست ایجاد حساب کاربری با ورود به این صفحه و انتخاب گزینه "کاربری جدید" باید فرم الکترونیکی مربوط به ایجاد پست الکترونیکی را تکمیل و ارسال کنند.

در این فرم الکترونیکی علاوه بر وارد کردن نام کاربری و رمز عبور پیشنهادی متقاضی باید نسبت به درج نام و نام خانوادگی، کد ملی، کدپستی و نشانی محل زندگی و یا نشانی و کدپستی دستگاه محل خدمت و نام سازمان مربوطه، شماره تلفن ثابت و همراه اقدام کند.

پس از این مرحله، پست الکترونیکی متقاضی بررسی شده و فعالسازی پست الکترونیکی ایران 24 ساعت پس از ثبت نام صورت می گیرد؛ براین اساس کاربر می تواند با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور وارد صندوق پست الکترونیکی ایران شود.


تغییر زبان صندوق پست الکترونیکی "ایران" به تمامی زبانهای زنده دنیا و نیز امکان جستجوی ایمیل ها در محیط پست الکترونیکی از جمله امکانات ایمیل "ایران" است. در همین حال محدودیتی در فضای استفاده از ایمیل ایران به لحاظ حجم پستهای الکترونیکی وجود ندارد و ایمیل کاربران با پسوند iran.ir فعال خواهد شد.

امکان استفاده رایگان از فضای پست الکترونیک و دسترسی سریع و آسان به آن از دیگر مزایایی است که این ایمیل بومی دارد و دست اندرکاران آن در سازمان فناوری اطلاعات معتقدند که در صورت استقبال کاربران از ایمیل "ایران" امکان رقابت این پست الکترونیکی با سایر ایمیل های داخلی و حتی ایمیل های خارجی وجود دارد.

براین اساس رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در آخرین آمار خود شمار مشترکان این سرویس را بالغ بر 150 هزار نفر اعلام کرد و در گفتگو با مهر از برنامه های این سازمان برای توسعه ایمیل های بومی با میزبانی داخلی خبرداد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب